به گزارش ایرنا، خیرالله ترخانی روز چهارشنبه در آئین پایانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه
جامعه کارگری کشور در کرج افزود: امروز دشمنان مبانی دینی جوامع اسلامی را نشانه رفته و برخی حاکمان کشورهای مسلمان در واقع تظاهر به دینداری می کنند و از ارزش های واقعی فاصله گرفته اند.
وی اضافه کرد: این هدف دشمنان است که مسلمانان تنها به ظاهر دین اکتفا کرده و از باطن قرآن بی خبر باشند.
ترخانی گفت: امروز با وجود معضلات و آسیب های اجتماعی که در جوامع اسلامی وجود دارد یکی از راهکارهای مقابله با این آسیب ها به خصوص در حوزه اجتماعی رجوع به قرآن است.
وی ادامه داد: اگر امروز می بینیم که مثلث شوم آمریکایی، عبری و عربی سلفی گری را ترویج داده و مسلمانان را به جان هم انداخته به دلیل دوری از قرآن است، چرا که اگر جامعه اسلامی به قرآن عمل کند چنین برخوردهایی ایجاد نمی شود.
معاون استاندارالبرز افزود: سلفی ها فتواهایی می دهند که با مفاهیم قرآنی سازگار نیست و بیانگر ناآگاهی از اصول دینی و الهی است.
ترخانی گفت: قرآن کریم ملت های مسلمان را به وحدت هدایت کرده اما می بینیم که وحدت کفار بیش از مسلمانان است، این درحالی است که با نزدیکی به قرآن و تدبر در آن امت اسلامی می تواند به یک قدرت واحد تبدیل شود.
سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کارگری با شرکت 270 نفر در 2 بخش بانوان و آقایان از سراسر کشور به مدت 3 روز به میزبانی البرز برگزار شد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.