به گزارش ایرنا، ناصر اسکندری روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: دراین روزها، گرمای کم سابقه ، سبب افزایش مصرف برق و فشار مضاعف به شبکه های توزیع انرژی درکشور و البرز شده است .
وی ادامه داد: با این اوصاف قطعی و نوسان برق تا زمان کاهش دما در کشور و استان البرز وجود خواهد داشت و بایستی مراکز اداری ، بیمارستانی و خدماتی اقدام به خرید و نصب سیستم های ذخیره برق کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز گفت: بر اساس دستور العمل ابلاغی دولت این مراکز باید برای خود ژنراتور داشته باشند.
اسکندری با بیان اینکه همزمان با قطعی برق دراستان البرز تعداد تماس های تلفنی مردم با سامانه 121 استان افزایش 80 درصدی داشته ، گفت: مهم ترین راه برون رفت از مشکل قطعی برق ، اجرای فراگیر طرح بهره مندی از انرژی خورشیدی است .
وی افزود: وزارت نیرو برای اجرای گسترده این طرح با مشارکت مردم اعلام آمادگی کرده و مجریان حمایت ویژه خواهند شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز بیان داشت : درگام نخست باید برق مورد نیاز معابر ، بوستان ها و سایر مکان های عمومی از انرژی خورشیدی تامین شود.
اسکندری گفت: طبق ابلاغیه دولت، هر سال10 درصد از مصرف برق کشور باید کاسته شود ضمن آنکه 20 درصد تامین برق از طریق انرژی خورشیدی صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز تاکید کرد که متاسفانه این موضوع تاکنون مورد توجه قرار نگرفته لیکن هر چه سریع تر باید آن را اجرایی کرد.
وی، طول شبکه های توزیع برق البرز را 13 هزار کیلومتراعلام کرد و گفت: بخش عمده ای از شبکه های برق البرز به کابل خودنگهدار مجهز شده است.
وی تاکید کرد: یکی از ابزارهای جدی که باید دنبال آن بود اصلاح اقتصاد برق است.
اسکندری نیز تعطیلی پنجشنبه ها در استان البرز را برای کاهش مصرف انرژی ضروری دانست وگفت: مسئولان استانی با جدیت برای تحقق این امر تلاش می کنند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.