به گزارش ایرنا، حمید حاجی عبدالوهاب در نشست خیرین کارآفرین که بعد از ظهر سه شنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد با اشاره به اینکه در کشور همچنان نگاه ما به اشتغالزایی متفاوت و غیرواقعی است افزود: برنامه ریزی ها در این زمینه مقطعی صورت می گیرد و این امرسبب عقب ماندگی در حوزه اشتغال می شود.
وی با بیان اینکه نظام آموزشی کنونی هیچ تناسبی با نیازهای بازار کار ندارد، ادامه داد: حتی دانشگاه های علمی کاربردی نیز رسالت خود را در این راستا فراموش کرده اند.
این مسئول گفت: در تسهیلات اشتغالزایی به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح و نظارت، عموما اعتبارات به مقصد واقعی و به هدف اصلی نمی رسد.
وی افزود: اولین گام برای اشتغال پایدار شناسایی مزیت های نسبی در حوزه جغرافیایی معین است که در کشور ما این امر مغفول مانده است.
عبدالوهاب با تاکید بر ضرورت شناخت موقعیت کار در مکان های مختلف و تربیت نیروی کار متناسب اضافه کرد: بر این اساس جمعیت شناسی برای ایجاد اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی گفت: باید افراد جویای کار شناسایی شوند و آمار و اطلاعات اتخاذ شده و مزیت های نسبی مناطق مختلف را به تناسب آن اعمال کرد.
این مسئول افزود: با شناسایی ظرفیت های موجود می توان اعتبارات و تسهیلات مصوب را در راستای ایجاد اشتغال مورد بهره برداری قرار داد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح ملی در حوزه کارآفرینی عنوان کرد: کارآفرینان در این شرایط بد اقتصادی مستحکم ایستاده اند و قابل احترام هستند از این رو باید ظرفیت های آنها شناسایی شود.

وی گفت: می توان از روحیه خیرجمعی کارآفرینان برای اشتغال در حوزه اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه استفاده کرد.

عبدالوهاب افزود: مسئولان در حوزه های خود کارآفرینانی که می شناسند معرفی کنند و نظام بازیابی اطلاعات در خصوص کارآفرینان فعال استخراج کرده و مجمع خیرین کارآفرین را در استان تشکیل دهیم.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود برای تحقق این طرح و تشکیل مجمع خیرین کارآفرین از سوی استان مساعدت ویژه ای صورت گیرد.
7411/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.