به گزارش ایرنا، فردوس رحیمی نسب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: نتایج مطالعات گوناگون در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نشان می دهد که ایجاد توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی بویژه صنایع غذایی در قطب های تولید می تواند ضمن تکمیل زنجیره تولید محصولات فرآوری کشاورزی، موجب ارتقاء سطح بهره وری، ایجاد ارزش افزوده، افزایش درآمد بهره برداران، کاهش هزینه ها و تولید و در نتیجه توسعه بخش کشاورزی و تحقق امنیت غذایی را بدنبال داشته باشد.
وی اظهار داشت: به همین منظور برای پیشبرد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان البرزدر سه ماهه اول سال 97 تعداد 8 فقره جواز تاسیس و 2 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه ثابت 452 میلیارد ریال و ظرفیت اسمی جواز تاسیس 25 هزار تن و ظرفیت پروانه بهره برداری 82 هزار تن و جذب مواد خام در جواز تاسیس صادره به ظرفیت 34 هزار تن و جذب مواد خام برای 2 واحد پروانه بهره برداری با ظرفیت 111 هزار تن اقدام شده است.
رحیمی نسب اظهار داشت: اولویت طرح های صنایع تبدیلی استان البرز در سال 97 شامل تبدیل و فرآوری ضایعات کشتارگاهی - فرآوری و قطعه بندی و بسته بندی و انجماد گوشت قرمز و سفید- فرآوری و بسته بندی تخم مرغ - غذاهای آماده و نیمه آماده و توسعه و تکمیل زنجیره تولید صنعت طیور با هماهنگی کارگروه زنجیره تولید و ... جهت پیشبرد کاری پروژه های صنایع تبدیلی و غذایی بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین درمباحث اقتصاد مقاومتی نیز افزایش جذب مواد خام- کاهش ضایعات و اشتغالزایی در استان البرز در سال 97 مد نظر می باشد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر با پیگیری مکرر سازمان جهاد کشاورزی استان، تسهیلات کم بهره از قبیل صندوق توسعه ملی و کارا و بهین یاب به بخش صنایع تبدیلی و غذایی اختصاص یافته و در حال حاضربالغ بر 100 میلیارد تومان به این بخش معرفی شده اند و در حال جذب می باشند.
رحیمی نسب تاکید کرد: همچنین جهت معرفی بقیه تولید کنندگان در صورتیکه ضوابط و معیار های معرفی را داشته باشند هیچگونه مشکلی را نخواهیم داشت.
استان البرز دارای حدود 75 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی بوده و در تولید محصولات باغی همچون آلو، گیلاس، شلیل و همچنین گل لاله و قارچ خوراکی رتبه های برتر و اول کشور را بخود اختصاص داده است.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.