سیروس شفقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مرکز ظرفیت پذیرش روزانه تا 60 نفر را دارد؛ و درآن فرایند شناسایی و غربالگری افراد صورت می گیرد.
وی ادامه داد: ممکن است در این بین، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد (ره) و دیگر دستگاه ها و همین طور معتادان متجاهر نیز وجود داشته باشند.
شفقی همچنین با اشاره به راه اندزی مرکز ماده 16 در کرج ادامه داد: برای اولین بار نیز با تاکید استاندار البرز، مرکز ماده 16 که مخصوص معتادان متجاهر است در این شهرستان شکل گرفته و راه اندازی شده است.
وی در تبیین فرایند ساماندهی متکدیان خارجی نیز گفت: متکدیان خارجی که در سطح شهر به تکدی گری مشغول هستند به دو دسته مجاز و غیرمجاز تقسیم می شوند و افراد خارجی که حضورشان غیرقانونی است، بعد از دستگیری به همراه سرپرست از کشور طرد می شوند.
فرماندار ویژه کرج خاطرنشان کرد: معمولا نقیصه ای که در این زمینه وجود دارد آن است که غالبا کودکان به همراه والدین خود نیستند و این امر مشکلاتی ایجاد می کرد که با هماهنگی و همراهی مقامات قضایی و انتظامی و دفتر امور اتباع خارجی، موضوع بررسی و مقرر شد تا افراد جمع آوری شده به اردوگاه عسگردآباد تحویل داده شوند.
شفقی افزود: براساس قانون در بحث ساماندهی متکدیان، مدیریت شهری و شهرداری در مورد جلوگیری از تکدی گری و هدایت آنها به سوی مشاغل آبرومند باید فعالیت کند.
وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای اداری سال 87 تعداد 12 سازمان و ارگان دارای مسئول جمع آوری و ساماندهی متکدیان هستند،اما سازمانی که مستقیم دخالت دارد، مدیریت شهری است.
وی افزود: طبق قانون،شهرداری موظف است نسبت به شناسایی و جمع آوری و تحویل افراد موضوع در این مصوبه به مجتمع اردوگاهی، اقدام کند.
شفقی ادامه داد: اداراتی که در این زمینه مرتبط هستند؛ اعم از بهزیستی و کمیته امداد (ره)، نیروی انتظامی، افراد جمع آوری شده و واجد شرایط را پس از غربالگری برای ساماندهی به هر یک از دستگاه های مربوطه تحویل می دهند.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.