خسرو ساکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مدیران مدارس البرز به این موضوع مهم توجه کنند که در فرآیند ثبت نام دانش آموزان ، کمک به مدرسه اجباری نیست لیکن والدین دانش آموزان در صورت تمایل می توانند برای بهبود وضعیت مدرسه ها کمک کنند.
وی با بیان اینکه آئین نامه و شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی 98-97 از خردادماه به همه مدارس ارسال شده است، اظهارداشت: با مدیران مدارس دولتی و غیر دولتی که اقدام به دریافت شهریه اضافی کنند ، برخورد قانونی می شود.
وی تصریح کرد: شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان در مدارس عادی و خاص البرز البرزبرای سال تحصیلی 98-97 طبق آیین نامه و مصوبات شورای آموزش و پرورش استان در پایه های مختلف تحصیلی نیز ارسال شده است.
ساکی اضافه کرد: شهریه ثبت نام در مدارس هیات امنایی نیز در مناطق کم برخوردار 5 درصد و در مناطق برخوردار 15 درصد افزایش یافته است.
وی خاطرنشان شد: مدیران همه مدارس موظف به نصب آیین نامه ثبت نام و پوستر نظارت بر ثبت نام مدارس در مکان های قابل مشاهده برای اولیای دانش آموزان، هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: در مدارس عادی مدیران فقط موظف هستند هزینه کتاب و بیمه دانش آموزان را بگیرند و شهریه مدارس خاص و هیات امنایی نیز طبق دستورالعمل انجام می شود.
ساکی بیان داشت: برای تسهیل در فرآیند ثبت نام دانش آموزان در مدارس البرز میز خدمت و کمیته های ثبت نام و تیم های نظارت بر فرآیند ثبت نام در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان فعال شده است.
وی در ادامه به کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای کلاس های درس به دلیل رشد سالانه بیش از 3 درصد در البرز اشاره کرد و افزود: تامین نیازهای مدارس و فضای آموزشی مناسب در مناطق پرجمعیت و مهاجر پذیر استان نیاز به افزایش مشارکت های مردمی در این استان دارد.
وی افزود: سالانه باید 400 کلاس درس جدید در البرز ساخته شود و همچنین 30 درصد از فضای آموزشی موجود در استان نیز فرسوده است که نیاز به تخریب و مقاوم سازی دارد.
وی یادآورشد: در صورت مشاهده چنین درخواستی از سوی مدیران مدارس، اولیا می توانند به سامانه شکایات آموزش و پرورش ، میزهای خدمت ، ستادهای ثبت نام ، اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آمورش و پرورش استان و یا اداره کل آموزش و پرورش البرز مراجعه کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد و با مدیران متخلف برخورد شود.
این مسئول تاکید کرد: از همه اولیای دانش آموزان البرزی درخواست می کنیم برای فراهم آمدن شرایط مناسب تحصیلی برای دانش آموزان در ایران کوچک با خیرین نیک اندیش مدرسه ساز همگام و همراه شوند تا شاهد افزایش سرانه دانش آموزی در البرز شویم.
استان البرز 460 هزار دانش آموز در 2 هزار و 700 کد مدرسه دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.