به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکترغلامرضا اصغری
در حاشیه بازدید از موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی، افزود: سلامت همه ایرانیان مدیون تلاش محققان این موسسه بزرگ علمی تحقیقاتی است.
رئیس سازمان غذا، دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برنامه وزرات بهداشت برای ارزیابی ظرفیت های واکسن سازی در کشور، افزود: بازدید از ظرفیت های تولیدی موسسه رازی به عنوان مجموعه ای که برای همه ایرانیان شناخته شده است و هر ایرانی خود را به این موسسه مدیون می داند، از برنامه های مهم وزارت بهداشت است.
وی اظهار داشت: نقش ارزنده موسسه رازی در واکسینه کردن مردم کشورمان در مقابل بیماری های متعدد و نیز ارزش واکسن های دام و طیور این مجموعه بر کسی پوشیده نیست و به آن افتخار می کنیم.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه صنایع تولیدی داخل کشور از جمله صنعت واکسن سازی باید خود را به دانش روز مجهز کنند و همگام با پیشرفت علوم مختلف توسعه یابند، یادآور شد: ظهور بیماری های جدید مستلزم تولید واکسن های جدید است و وزارت بهداشت به عنوان متولی تامین سلامت مردم، به دنبال تقویت ظرفیت های واکسن سازی در کشور است.
اصغری با تاکید بر اهمیت موسسه رازی به عنوان قطب واکسن سازی کشور، بر حمایت و نگاه ویژه وزارت بهداشت به این مجموعه تاکید کرد و افزود: استفاده بهینه از ظرفیت های موجود این موسسه و تلاش برای رفع چالش ها و موانع پیش روی تولید واکسن، از اولویت های وزارت بهداشت است.
وی بیان داشت: موسسه رازی تا کنون با تکیه بر توانمندی های خود، دانش بومی واکسن سازی و ظرفیت های ارزشمند تولید، جایگاه پرافتخاری را به دست آورده است و در شرایط و موقعیت های مختلف پشتوانه مطمئنی برای کشورمان خواهد بود.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو با هدف بررسی و ارزیابی ظرفیت های واکسن سازی و رفع موانع تولید واکسن در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، از این مجموعه بازدید کرد.
موسسه رازی از سال 1303 تا کنون با تحقیق در زمینه بیماری های انسانی و دامی و طیور و تولید بیش از 90 درصد واکسن های جمعیت انسانی، 90 درصد واکسن های دامی و حدود نیمی از  واکسن های طیور، بزرگترین تولید کننده واکسن در کشور و منطقه است.
فعالیت های این مجموعه تا کنون میلیاردها دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به دنبال داشته است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.