به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان البرز، در این روزها به علت موج گرما ، میزان مصرف آب در استان افزایش یافته و برخی مناطق با مشکل کم آبی روبرو شده اند.
با توجه به افزایش شدید دمای هوا و درنتیجه افزایش مصرف آب طی روزهای اخیر، حجم مخازن ذخیره آب دربعضی از ساعت ها به ویژه در پیک مصرف(قبل از ظهر و هنگام غروب)کاهش یافته وسبب افت فشار در برخی مناطق استان از جمله طبقات بالای ساختمان ها شده است.
این گزارش می افزاید: به منظور برخورداری تمام شهروندان از نعمت آب در ساعت های مختلف شبانه روز، رعایت الگوهای مصرف آب و پرهیز از مصارف غیر ضروری است.
بر اساس این گزارش مصرف آب شهروندان استان در10 روز نخست تیرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل
5.6 درصد افزایش نشان می دهد.
کاهش بارش های جوی درسال آبی جاری، افت سطح سفره های زیرزمینی بخاطر برداشت بی رویه،افزایش جمعیت ورشد مصرف و رعایت نکردن روش های درست مصرف آب شرب توسط شهروندان از عوامل کاهش منابع آبی در استان البرز است .
براساس گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری البرز میزان سرانه مصرف آب توسط هر یک از شهروندان بیش از220 لیتر درشبانه روز است که این مقدارحدود 47 درصد بالاتر از استاندارد ها
(150 لیتر) است .
آبفای البرز به مردم توصیه کرده است که برای پیشگیری از هدر روی آب نکات لازم را رعایت کنند.
تنظیم شناور کولر ها برای جلوگیری از نشت آب، کوتاه کردن زمان استحمام، حذف موارد غیر ضروری مثل شستن حیاط، کوچه وخیابان وخودروها با شیلنگ آب، آبیاری درختان و فضای سبز منازل فقط درشب یا صبح زود(بدون غرقاب کردن)و...از جمله توصیه های آبفای البرز به شهروندان است.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.