به گزارش ایرنا، علی حیدری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از معضلاتی که بعد از برداشت غلات با آن مواجه هستیم ، آتش زدن بقایای گیاهان مزارع غلات است که برخی از کشاورزان برای کشت دوباره ، کاه، کلش و بقایای مزارع خود را آتش می زنند.
وی با اشاره به ضررهای زیست محیطی آتش زدن بقایای مزارع غلات، اظهار داشت: درسال های اخیر با اقدامات صورت گرفته به تدریج آتش زدن مزارع غلات در سطح استان کاهش پیدا کرده که امیدواریم با همکاری نزدیک کشاورزان این موضوع را به صفر برسانیم و به کشاورزان نیز توصیه می کنیم برای کشت ذرت علوفه ای از دستگاه های کشت مستقیم استفاده نمایند.
وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با عرضه تسهیلات کم بهره نسبت به ترویج کشت مستقیم اقدام کرده که خوشبختانه در چند سال اخیر در سطح استان تعدادی از این دستگاه ها توزیع شده و خیلی از کشاورزان نیز با این روش کشت آشنا شده اند.
حیدری تاکید کرد که کشاورزان می توانند با استفاده از این تسهیلات کم بهره ادوات کشاورزی کشت مستقیم را تهیه کنند.
وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان البرز برای جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش و برای آگاهی بخشی به کشاورزان از طریق اطلاعیه های ترویجی و ارسال پیامک به کشاورزان گندم کار و جو کار در این خصوص اطلاع رسانی کرده است.
در سال زراعی 96-97 در حدود 16 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشت گندم و جو و در 1000 هکتار از اراضی کشت دانه روغنی کلزا انجام شد.
استان البرز دارای 75 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.