داود قریشی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج افزود: اجرای برنامه های آموزشی طی 6 سال گذشته برای دانش آموزان به گونه ای بوده که نتیجه آن قرار گرفتن ایران در سطر جدول برترین های مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی و چرتکه ای با کسب مدال های طلا و کاپ بوده است.
وی با اشاره به اینکه در این سال ها بیش از 70 هزار نفر در گروه سنی 5 تا 13 سال تحت پوشش برنامه های آموزشی یوسی مس در استان های مختلف کشور قرار گرفته است، اظهار داشت: هر ساله دانش آموزان ایرا ن با کسب مدال های رنگارنگ در مسابقات جهانی( ucmas) برای ایران اسلامی افتخار آفرینی می کنند.
وی کسب مقام های جهانی را حاصل توکل دانش آموزان به خداوند، اعتماد به نفس، پشتکار و بکارگیری نیروهای متخصص آموزشی با مدارک دانشگاهی ذیربط در حوزه آموزش دانست و یادآورشد: با توجه به شرکت کشورهای برتر در مسابقات جهانی ریاضی فکر نمی کردیم دانش آموزان ایرانی رتبه اول جهان را از آن خود کنند.
وی تصریح کرد: این مجموعه به دلیل تحت پوشش قرار دادن گروه سنی 5 تا 13 سال بیشترین ارتباط را با آموزش و پرورش دارد لذا همکاری این نهاد فرهنگی نقش موثری در گسترش این مهارت ذهنی به دانش آموزان ایران اسلامی دارد.
مدیر عامل موسسه آموزشی نو اندیشان پرتو راه ابریشم (ucmas ) ) اضافه کرد: با توجه به اینکه این مهارت موجب بهبود تمرکز و توانایی حل مسائله می شود، خاطرنشان شد: آموزش محایبات ذهنی و چرتکه ای زمینه رشد تحصیلی و سایر مهارت ها را برای زندگی روزمره دانش آموزان را فراهم می کند.
قریشی گفت: محاسبات ذهنی چرتکه ای ترکیبی از یک ابزار تدریس باستانی (چرتکه) است که موجب بهبود مهارت هایی از جمله مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسائله می شود به گونه ای که دانش آموزان در مسابقات جهانی قدرت پاسخگویی به 200 سوال را در مدت 8 دقیقه پیدا می کنند.
وی بیان داشت: درانتقال مهارت های آموزشی به جامعه هدف به خصوص دانش آموزان در استان های مختلف کشور سه هزار نیروی مجرب با تحصیلات دانشگاهی فعالیت دارد.
نماینده انحصاری UCMAS در ایران ادامه داد: موسسه علمی آموزشی نواندیشان پرتو راه ابریشم از سال 1390 تا کنون تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کند.
قریشی با اشاره به اینکه مأموریت و اشتیاق ما توسعه مادام‌ العمر عشق به یادگیری در دانش آموزان‌مان است ، افزود: تمرکز اصلی ما در همه کارهای‌مان در جهت خدمت به کودکان است که به بچه‌ها و خانواده‌هایشان اطمینان می‌دهیم که فرصت رشد برای هریک از دانش‌آموزان در برنامه ما وجود دارد.
وی رویکرد این مجموعه را کودک محور دانست و بیان داشت: هر کودک با یک شیوه و سرعت متفاوت می‌آموزد لذا در این برنامه دانش آموزان فرصت خواهند داشت که مهارت‌های خود را به بهترین نحو توسعه دهند زیرا یادگیری همراه با شور و هیجان در کلاس است.
وی تاکید کرد: ازاواخر هفته گذشته مسابقات مرحله استانی (ucmas ) در کشور آغاز شده تا برگزیدگان به مرحله کشوری 97 راه پیدا کنند و پس از کسب رتبه در رقابت کشوری به مسابقات جهانی اعزام شوند.
لازم به ذکر است ، جمعه گذشته 400 انش آموز البرز در مسابقات استانی (ucmas ) شرکت کردند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد که تا کنون حدود 5 هزار آن تحت پوشش این دوره مهم آموزشی – مهارتی قرار گرفته است.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.