سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به آغاز طرح تفکیک از مبدا، گفت: به نظر می رسد پیمانکاران طرح تفکیک توان همکاری در چارچوبی مشخص را ندارند.

به گزارش ایلنا، اصغر نصیری با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج طی اجرای این طرح اقدام به تجهیز وانت‌های جمع آوری پسماندهای خشک کرده، اظهار کرد: امکان فسخ قرارداد پیمانکاران طرح تفکیک به‌دلیل عدم توانایی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مفاد قرارداد میان سازمان مدیریت پسماند و پیمانکاران اجرایِ طرح تفکیک ایده‌آل است، عنوان کرد: در مفاد این قرار داد نفعِ پیمانکاران درباره تردد گاری‌های دستی در نظر گرفته نشده و بیش از آن به مبلمان شهری، زیبایی بصری و کاهش آلودگی توجه شده است.

این مسول همکاری سازمان فرهنگی با سازمان مدیریت پسماند درباره طراحی اپلیکیشن برای نهادینه کردن فرهنگ تفکیک از مبدا زباله را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در صورت رفع موانع موجود و تبیین بودجه، از این طرح رونمایی خواهد شد. 

وی همچنین از جمع‌آوری 500 گاری غیر مجاز که درباره جمع‌آوری پسماندهای خشک فعالیت می‌کردند خبر داد و افزود: جمع‌آوری دیگر گاری‌های دستی غیرمجاز نیز در دستور کار سازمان قرار دارد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در بخش دیگر صحبت‌های خود به تلاش سازمان برای فعالیت کارخانه کمپوست اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای در حال تدوین است تا بتوانیم با رضایت پیمانکار و شهرداری، این کارخانه به مدت یک‌سال فعال شده تا در این مدت اختلافات پیش آمده حل و فصل و در کنار آن درآمد زایی شهرداری و حفاظت از محیط زیست به تاخیر نیافتد.

به گفته نصیری؛ نگاه سازمان پسماند در طرح تفکیک علاوه بر فرهنگ سازی، درآمدزایی ست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.