به گزارش ایرنا، غلامرضا رضایی فر روز چهارشنبه در نشستی با حضور مسئولان استانی گفت: این کسری آب تا سال 1405 در البرز رخ می دهد که باید چاره جویی کرد.
رئیس شورای هماهنگی وانسجام بخشی صنعت آب و برق البرزاظهار داشت: درحالی که از تمام ظرفیت های آب زیرزمینی وسطحی البرز برای شرب مردم استفاده می شود لیکن تولید و مصرف آب اکنون درنقطه سر به سر است .
وی ادامه داد: وقوع حوادث غیرمتعارف برای تاسیسات آب ، خدمات رسانی را در این استان متوقف می کند.
رضایی فر افزود: از آنجا که کارکرد تاسیسات چاه، ایستگاه های پمپاژ و... وابسته به نیروی برق است با قطعی برق در روزهای اخیر، توزیع آب هم دچار وقفه شد.
وی بیان داشت: به رغم رکود ساخت وساز سالانه بیش از 50 هزار واحد جدید متقاضی انشعاب آب در البرز
هستند و این رشد جمعیت فشار مضاعف به منابع محدود آبی استان است.
ناصر اسکندری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز اظهارداشت: تغییر ساعات کاری ادارات در استان موجب صرفه جویی در مصرف انرژی شده است.
وی افزود: تلاش می کنیم با انجام مانورهای منطقه ای برروی شبکه توزیع برق، مناطقی که باقطع برق تاثیر پذیری بیشتری ازنظر قطع آب دارند را از قطعی خارج کنیم تا مردم بی آب نشوند .
مهرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز هم دراین نشست اظهار داشت: باید به سمت استفاده از انرژی خورشیدی رفت ودر دستور عمل پدافند غیرعامل نیز تاکید برجایگزینی با انرژی پاک است.
وی با اشاره به اینکه برای تغییر رفتار مصرفی مردم باید سیاست تشویقی اعمال شود وابزارولوازم کاهنده مصرف را با یارانه مناسب دراختیار مردم گذاشت،گفت: بخشی از مشکلات بوجود آمده ناشی از انشعاب های غیرقانونی وغیرمجاز آب وبرق عنوان است وباید این انشعابها درسطح استان شناسایی وقطع شوند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.