دامدار نمونه از شهرستان ساوجبلاغ پس از ابتلا به بیماری سرطان و ورشکستگی شغلی با دریافت تسهیلات اشتغال از کمیته امداد ضمن غلبه بر بیماری، دامداری خود را احیا کرد.

به گزارش ایلنا، دامدار البرزی با اشاره به اینکه در سال 1351 در روستای رامجین از توابع شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به دنیا آمده است، گفت: شغل پدرم دامداری بود و از دوران کودکی با علاقه مندی در کار پرورش گوسفند به پدر کمک می کردم.

وی افزود: در سال 74 ازدواج کردم و چهار سال بعد با دریافت تسهیلات 15 میلیون ریالی از جهاد کشاورزی توانستم گله ای با 200 گوسفند مهیا کنم و درآمد خوبی نیز داشتم.

این دامدار البرزی با بیان اینکه در سال 91 سرنوشت برای او به گونه ای دیگر رقم می خورد، افزود: در اوج موفقیت در دامداری و در حالی که خداوند یک پسر و یک دختر به من عطا کرده بود و خیلی از شرایط زندگی خود نیز راضی بودم به یکباره از نظر جسمانی دچار مشکل شدم. خستگی، کم اشتهایی و حالت تهوّع غیر طبیعی موجب شد به پزشک مراجعه کنم و پس از انجام آزمایش های متعدد متأسفانه متوجه شدم به بیماری سرطان کبد مبتلا هستم. 

دامدار نمونه البرزی گفت: برای تأمین هزینه های سنگین درمان سرطان، ناگزیر به فروش گوسفندان شدم تا اینکه همه سرمایه ام را از دست دادم. سپس با توصیه یکی از دوستان و مراجعه به کمیته امداد تحت حمایت این نهاد قرار گرفتم و هنگامی که شرح زندگی ام را با امدادگران مطرح کردم، علاوه بر اعطای مساعدت های درمانی با توجه به سابقه خوبم در دامداری به من پیشنهاد کردند دوباره شغل گله داری را راه اندازی کنم. من نیز پذیرفتم و با دریافت 30 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه از کمیته امداد، هشتاد رأس گوسفند خریداری کردم. بدین ترتیب روی پای خود ایستادم و تعداد گوسفندانم نیز روز به روز زیادتر شد.

دامدار البرزی با بیان اینکه به دلیل بیماری یک نفر را برای چوپانی گله خود به کار مشغول کرده است، افزود: هم اکنون به لطف خدا و با حمایت  کمیته امداد در شغل دامداری دوباره به موفقیّت رسیده ام و از طرفی به عنوان دامدار نمونه ساوجبلاغ نیز انتخاب شده ام و  مسیر درمان بیماری ام را نیز می گذرانم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.