فاطمه مهاجرانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج افزود: در بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی که از 24 تا 31 تیرماه در تهران برگزاری می شود، دانش آموزان بیش از 60 کشور جهان به رقابت می پردازند.
وی اظهارداشت: طراحی سوالات هر ساله برعهده کشور میزبان است و فقط یک گروه پشتیبانی از ستاد جهانی المپیاد یک هفته قبل از برگزاری المپیاد، در کشور میزبان حاضر می شود تا سوالات را بررسی کند و در صورت اشکال نسبت به رفع آن اقدام شود.
مهاجرانی گفت: دراین رویداد علمی بزرگ از هر کشور حداقل 4 دانش آموز به همراه یک سرپرست و یک مدرس شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه آزمون های علمی المپیاد زیست شناسی از 2 آزمون نظری و چهار آزمون عملی تشکیل شده است، اضافه کرد: بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
مهاجرانی، برگزاری این المپیاد ها را در تقویت بنیه علمی - پژوهشی و حس خودباوری دانش آموزان و معلمان ایرانی مهم دانست و یادآور شد: این المپیادها موجب می شود تا دانش آموزان فراتر از کتاب های درسی مطالبی را مطالعه کنند و معلمان هم باید علوم و مباحث جدید را به دانش آموزان انتقال دهند.
وی با اشاره به اینکه برای برگزاری المپیاد زیست شناسی 2018 تهران یک کمیته علمی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: اعضای این کمیته که از استادان دانشگاه ها ، مرکز دانش پژوهان و برگزیدگان المپیادهای دوره های قبل هستند در چهار گروه سلولی مولکولی، زیست جانوری، زیست گیاهی و بوم‎شناسی و تکامل
ساماندهی شدند.
وی یادآور شد: بیست و هشتمین دوره المپیاد جهانی زیست شناسی به میزبانی انگلستان برگزار شد که در آن دانش آموزان ایران به 2 مدال طلا و 2 مدال نقره دست یافتند.
وی تاکید کرد: ایران تا کنون در19 دوره این المپیاد حضور داشته است .
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.