به گزارش ایرنا، نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در دیدار با مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس البرز بر لزوم هم افزایی بیشتر برای استفاده از ظرفیت بالای خیرین در رفع کمبودها و مشکلات فضاهای آموزشی در این استان تاکید کرد.
عزیز اکبریان اظهار داشت:تراکم جمعیت دانش آموزی در البرز به دلیل مهاجرت و بسیاری از عوامل دیگر بالاست به گونه ای که هر ساله بر میزان آن افزوده می شود.
وی تصریح کرد: باید با اتخاذ تدابیر مناسب ، روند مشارکت خیرین گرانقدر مدرسه ساز را در البرز افزایش دهیم تا بسیاری از تنگاهای مرتبط با فضاهای آموزشی این استان رفع شود.
وی اضافه کرد: در این زمینه نمایندگان مردم البرز در خانه ملت در کنار دیگر دست اندرکاران از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.
وی خاطر نشان شدد : کمک به ساخت فضاهای آموزشی از بهترین کارهای خیر است و راه را برای رشد و علم اندوزی فرزندان این مرز و بوم فراهم می کند .
محمد جواد کولیوند دیگر نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: کمبود فضا و تجهیزات آموزشی در البرز به دلیل مهاجرت بالا و فرسوده بودن ساختمان مدارس به ویژه در مرکز استان، مناطق حاشیه ای و پرجمعیت و مسکن مهر است.
وی با اشاره به اینکه ساخت مدرسه نیاز به توان مالی بالایی دارد، اظهار داشت: لازم است هر شهروند البرزی با هر توان مالی در حرکت معنوی و خداپسندانه مدرسه سازی شرکت کند.
وی یادآور شد: اگر همت والای خیرین نیک اندیش در ساخت مدارس در البرز نبود باید شاهد سه شیفته شدن مدارس در این استان می شدیم که این روند تاثیر نامناسبی در کیفیت تعلیم و تربیت دانش آموزان داشت.
وی تاکید کرد: نرخ رشد جمعیت دانش آموزی در استان البرز تقریبا 2 برابر میانگین نرخ کشوری است.
مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس البرز نیز در این دیدار به مشارکت بالای مردم البرز در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اشاره کرد و گفت : این استان نیاز به نگاه ویژه ای در زمینه های ساخت ، مقاوم سازی و حفظ و نگهداری مدارس دارد .
محمد دلاوریان تصریح کرد : برخورداری از فضای آموزشی مناسب و استاندارد، حق بدیهی همه دانش آموزان و آینده سازان میهن است که توجه و حمایت دولتمردان از خیرین مدرسه ساز همواره موجب ترغیب و تشویق آنان برای ادامه کارهای نیکوکارانه است.
وی از خیرین گرانقدر مدرسه ساز به عنوان مشاورانی صادق و بازوانی توانمند در رفع تنگناهای آموزشی استان یاد کرد و ادامه داد: میزان تحقق تعهدات خیرین مدرسه ساز استان در سال گذشته ، 87 درصد بوده که هر ساله بر میزان این مشارکت ها افزوده می شود.
وی با بیان اینکه جایگاه والای خیرین نیک اندیش مدرسه سازدر جامعه رفیع است، افزود : برنامه های ویژه ای برای افزایش وضعیت استان در شاخص هایی همچون مقاوم سازی و تخریب و بازسازی مطلوب است.
وی تاکید کرد: استان البرز سالانه به طور متوسطه با توجه به رشد دانش آموزی که دارد نیاز به ساخت 400 کلاس درس جدید دارد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز در 2 هزار و 700 کد مدرسه دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.