به گزارش ایرنا،اعضای شورای اسلامی شهرکرج در نشست روز یکشنبه خود ، موضوع جمع آوری پسماند و بکارگیری کودکان توسط برخی افراد سودجو دراین بخش را مورد واکاوی و آسیب شناسی قرار دادند.
فاضل محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهرکرج با اشاره به مشکلات و آسیب های اجتماعی برای کودکان کار گفت: محدودیت استفاده از کودکان کار باید به تصویب شورا برسد.
وی بیان داشت: درسازمان پسماند شهرداری کرج قراردادهای مشکل دار وجود دارد که می بایست از اشخاص حقیقی و حقوقی دارای صلاحیت در امر جمع آوری پسماندها استفاده شود.
محمدی با بیان اینکه برخی افراد ، کودکان کار را در امر جمع آوری پسماند بکار می گیرند، گفت: باید هر چه سریع ترجلوی این کار گرفته شود.
رحیم خستو سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به مشکلات اجتماعی سد راه کودکان کار اظهار داشت: اگراین کودکان از چهارراه ها جمع آوری شوند در جای دیگری برای آنان مشکل پیش می آید.
وی بیان داشت: شهرداری و دیگر دستگاه ها باید مشکلات این کودکان را رصد و از آنان حمایت کنند.
اصغر نصیری قائم مقام خدمات شهر شهرداری کرج نیز گفت: موضوع تفکیک زباله از مبدا ، فرایندی پیچیده است و برهمین اساس برنامه ای طراحی شده که پسماند خشک تنها توسط افراد مجاز جمع آوری شود.
وی ادامه داد: اکنون قرارداد تفکیک از مبدا پسماند با 4 شرکت پیمانکاری در کرج منعقد است که دراین قراردادها از پیمانکاران خواسته شده تا از گاری دستی و کودکان کار استفاده نشود.
وی گفت: در روزهای گذشته بیش ازیک هزارو500 گاری دستی جمع آوری کردیم و افراد خارجی بکار گرفته در امر جمع آوری پسماند به مراجع قضایی معرفی شدند.
نصیری بیان داشت: اکنون در حریم شهرکرج مانند سهرابیه از کودکان در امر جمع آوری ضایعات و پسماند استفاده می شود که جمع آوری آنان در دست اقدام است.
وی از شورای اسلامی شهر کرج خواست برای ساماندهی و جمع آوری مکانیزه پسماندها و اختصاص مکان های مناسب برای آنها ، اعتبار ویژه اختصاص دهند.
قائم مقام معاونت خدمات شهر شهرداری کرج گفت: نگاه انسانی به کودکان کار باید بیشتر شود و کسانی که کودکان را اجیر می کنند مورد مجازات قرار گیرند.
عباس زارع عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهارداشت: امروز قرار دادن سبدهای بزرگ زباله در مقابل درب منازل حرکتی منسوخ شده تلقی می شود و باید این امر در کرج مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: جاری شیرابه زباله ها در جلوی منازل و مکان های عمومی سبب آلودگی زیست محیطی و آب های زیر زمینی می شود.
زارع گفت: برهمین اساس شهرداری باید برای تجمیع زباله ها در کوچه ها و خیابان ها ، مکان های مناسب و بهداشتی تعبیه کند.
روزانه حدود یک هزار تن زباله و پسماند در کلانهشر کرج جمع آوری می شود.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.