محمدرضا مسیب زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج، افزود: سومین دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز فرهنگیان کشوربه میزبانی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
وی اظهار داشت: فرهنگیان در رشته های قرائت و تحقیق، حفظ ویژه، روش تدوین احکامو نهج البلاغه به رقابت پرداختند.
وی با بیان اینکه همه شرکت کنندگان در مسابقات از بین معلمان قرآن و دینی نبودند، تصریح کرد : تعداد زیادی از شرکت کنندگان را دبیران سایر دروس و رشته ها ی تحصیلی قرار دادند که این موضوع مهم نشان از علاقه و انس دبیران با کتاب آسمانی مسلمانان دارد.
مصیب زاده برگزاری مسابقات قرآن عترت و نمازرا یکی از فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش در طول یک سال تحصیلی برشمرد.
وی یاد آور شد: جشنواره مجازی گلدسته های سرو، برگزاری مسابقات بین المللی قرآن ، اجرای طرح بهترین الگوهای زندگی اسلام و مبین و آموزش های ارزشمند نماز از جمله دیگر اقدامات قرآنی وزارت آموزش و پرورش است.
وی اضافه کرد: : هم اکنون 750 مرکز دارالقرآن آموزش و پرورش در کشور فعالیت دارد که با هدف استمرار فعالیت های قرآنی مدارس دایر شده اند.
این مسئول آموزش و پرورش را محور تحول در جامعه دانست و اظهار داشت : تمام افراد جامعه در این نهاد تربیت می شوند لذا همه سازمان ها و نهادها باید محور تحول را نیروی انسانی بدانند و در راستای تحقق اهداف این بخش همراهی لازم را با نهاد تعلیم و تربیت کشور داشته باشند.
وی یاد آورشد: در تمام اسناد بالادستی همانند سند تحول بنیادین که نقشه راه آموزش و پرورش می باشد توجه ویژه ای به مسائل اعتقادی و دینی شده است.
وی تاکید کرد: ترویج فعالیت ها و آموزه های قرآنی در جامعه ، تربیت نسل آینده با رویکرد دینی ، شناسایی بخبگان قرآنی تقویت بنیه معنوی ، سلامت رفتاری در خانواده و اجتماع و کاهش آسیب های اجتماعی رابه همراه دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.