رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج در ارتباط با موضوع تعیین صلاحیت شهردار منتخب، نامه ارسالی وزارت کشور را به معنی عدم نتیجه وزیر مربوطه دانست و تاکید کرد که شورا باید مستقل عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس زارع با اشاره به عدم پاسخ وزارت کشور مبنی بر صلاحیت مجید سریزدی ضمن انتقاد از اقدام رئیس شورا، اظهار داشت: شما به گونه ای رفتار کردید که انگار شورا مدرسه است و شما هم مدیر و اعضا نیز شاگردان مدرسه هستند.

وی افزود: رئیس شورا نباید خود رای به وزارت کشور نامه می نوشت و اگر قرار بر نامه نوشتن بود، باید تصمیم شورا هم لحاظ می شد و با مشورت تمامی اعضا، صورت می گرفت.

زارع گفت: اگر معتقد به استقلال و منتقد دخالت شورا هستیم باید بر این باور عمل کرده و بر آن ثابت قدم باشیم. 

عضو شورا اظهار داشت: حق نداریم در شورا، تک روی کنیم و با اقدامات شخصی کاری کنیم که اختیارات شورا، زیر سوال رود چراکه قانون، اختیارات شورا را مشخص کرده و با رعایت آن، استقلال شورا، حفظ می شود.

زارع تصریح کرد: طبق قانون، وزارت کشور به مدت 10 روز فرصت داشت  پاسخگوی شورا باشد نه حتی یک روز بیشتر لذا در حالی که بیش از 20 روز از درخواست استعلام شهردار منتخب گذشته، درست نیست که این موضوع به حل اختلاف یا انتخاب دیگر کشیده شود و برای این دیرکرد، قانون اجازه می دهد شورا خودش تصمیم بگیرد.

بیش از 20 روز گذشته بعد از انتخاب مجید سریزدی به عنوان شهردار کرج، برای تعیین صلاحیت وی، درخواستی از طرف رئیس شورای شهر کرج ارسال شده بود.رئیس شورا در اظهارات هفته پیش خود با اشاره به نامه بدون پاسخ وزارت کشور، گزینه انتخاب شهردار دیگر را نیز مطرح کرد که در جلسه امروز با انتقاد تعدادی از اعضا، همراه شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.