مسعود قاسمی روز چهارشنبه در هشتمین نشست کار گروه آی تی استان، افزود: با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی موجود، این ماده قانونی تا کنون به طور کامل اجرایی نشده و ما برای اجرای آن تلاش می کنیم.
وی اضافه کرد: برای تحقق دولت الکترونیک، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری موظف شده است کمیته ساماندهی مراجعه نمایندگان دستگاه های اجرائی به واحدهای تولیدی را ایجاد کند تا زمینه برای دعوت از نمایندگان دستگاه های ذیربط و اتاق ها و نیز تدوین پیش نویس آیین نامه اجرایی ماده مورد بحث فراهم شود.
دبیرکل اتاق بازرگانی البرز همچنین با استناد به ماده 7 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی این ماده قانونی بایستی سامانه اطلاعاتی واحدهای تولیدی جهت هرگونه بازدید و مراجعه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به واحدهای تولیدی از طریق درگاه الکترونیکی واحدها و با رعایت سطح دسترسی طراحی و راه ‏اندازی ‌شود.
وی اضافه کرد: براساس بند 2 این آیین نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط و اتاق‌ها و با نظارت و تایید کارگروه، طی شش ماه پس از تاریخ لازم الاجرا شدن این آیین‌نامه نسبت به طراحی و راه اندازی سامانه اقدام نماید.
وی تاکید کرد: بر اساس این آیین نامه پس از استقرار سامانه، تمامی مراجعات نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به واحدهای تولیدی، توسط دستگاه اجرایی ذ‌یربط از طریق سامانه ثبت خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر اساس تبصره سوم این آیین نامه دستگاه‌های اجرایی ذیربط که نماینده یا بازرس به واحدهای تولیدی اعزام می‌کنند، موظفند اطلاعات مربوط به بازدیدهای خود را جمع آوری و به‌روزرسانی نموده و صحت آن را تأیید و در سامانه ثبت کنند.
دبیرکل اتاق بازرگانی البرز همچنین به ماده 5 آیین نامه اجرایی بازدید و مراجعه نمایندگان دستگاه های اجرایی به واحدهای تولیدی مصوب هیات وزیران در تاریخ 17/12/95 به منظور ساماندهی مراجعه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به واحدهای تولیدی اشاره کرد و‌گفت: دراین خصوص مقرر شد کارگروهی با ترکیب معاون های سازمانها و وزارتخانه های ذیربط ایجاد شود.
7411/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.