به گزارش ایرنا، قاضی ناصر سراج عصر سه شنبه در حاشیه جلسه شورای قضایی البرز در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: قیمت ها در این بازارها با سرعت بالا می رفت که این افزایش با اقدامات صورت گرفته روند افزایش قیمت ها متوقف و قیمت ها در حال بازگشت به حالت اولیه است.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال فرصت برای اختلال در بازار کشور است، گفت: به تازگی اختلال هایی در بازارهای ارز، سکه، مسکن و خودرو صورت گرفت که بیشتر تحولات در بازارها حبابی بوده است.
رییس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: در ارتباط با خودرو، ثبت نامی پیش بینی شده بود و سایت 2 شرکت ایران خودرو و سایپا باز و به جز 3 محصول این شرکت ها اکثر قیمت ها پایین آمده و به حد قابل قبولی رسیده است.
سراج گفت: با همکاری 2 خودرو ساز و تعامل هر چه بیشتر بین آنها، قیمت 3 محصول نیز به حد نرمال خواهد رسید.
وی ادامه داد:در خصوص سکه نیز ثبت نامی از سوی دولت انجام شده بود که برای این ثبت نام بانک مرکزی باید سقفی قرار می داد، اما سقف خرید باز بود و بر اساس قانون هر کسی هر تعدادی که می توانست خریداری کند.
رییس سازمان بازرسی کشور در خصوص بازار ارز نیز گفت: دولت با ایجاد بازار ثانویه می تواند شرایط را کنترل و تقریبا بازار را به حالت عادی باز گرداند.
سراج در ادامه به بازار مسکن اشاره کرد و گفت: بیشترین مسکن و برج ساخته شده در منطقه 22 و 5 تهران بوده، سوال من این است که چگونه می شود که 5 سال رکود داشته باشیم، اما در مدت چند روزقیمت این املاک چندین برابر شده باشد؟ این مساله عادی نیست و مقطعی است، خرید و فروش به این صورت انجام نمی شود و به طور قطع متوقف می شود‌.
رییس سازمان بازرسی کشور افزود: در خصوص گران فروشی ها نیز در مورد بخش خصوصی در صلاحیت سازمان تعزیزات حکومتی است، اما در مورد دستگاه های دولتی چون سلسله مراتب وجود دارد، احتکاری صورت نمی گیرد، اما هر جایی که وجود داشته باشد سازمان بازرسی ورود می کند.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.