مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کرد که بازارچه موقت گلشهر کرج به طور کامل در آتش سوخت و خسارات زیادی به بارآمد.
محمد یساولی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بازارچه موقت پونه واقع در 45 متری گلشهر، بلوار پونه کرج، صبح دوشنبه دچار آتش سوزی شد که توسط نیروهای آتش نشانی مهار و از سرایت آتش به اماکن اطراف جلوگیری شد.
وی خاطرنشان کرد: در این عملیات که حدود 2 ساعت به طول انجامید 19 دستگاه خودرو سبک سنگین و نیمه سنگین از 12 ایستگاه آتش نشانی کرج به محل حادثه اعزام شدند.
یساولی گفت: 42 نفر از نیروهای عملیاتی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در این حادثه با حضور به موقع اقدام به اطفاء حریق کردند.
این مسئول با اشاره به اینکه حادثه مذکور خسارات مالی گسترده ای را در پی داشت، بیان داشت: این حادثه 2 مصدوم داشت که به صورت سرپایی توسط نیروهای امدادی مداوا شدند.
بهروز ورممهدی رییس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج در این نیز خصوص به خبرنگارایرنا، گفت: بازارچه موقت پونه سال گذشته طی تفاهم نامه ای بین مالک و شهرداری کرج ایجاد شد و هدف آن نیز ساماندهی دستفروشان بود.
برخی از کسبه این بازارچه نظراتی در خصوص علت حادثه مطرح کرده اند، اما مسئولان اعلام می کنند که اتصال شبکه برق رسانی به این بازارچه باعث ایجاد این حریق گسترده شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی بازارچه موقت گلشهرکرج تشکیل شده است.
حاجی رضا شاکرمی افزود: اکنون علت آتش سوزی در دست بررسی قرار دارد و به احتمال اتصال سیم برق غیر مجاز علت آن باشد.
وی گفت: ماموران آتش نشانی و پلیس آگاهی در حال پیگیری و بررسی موضوع هستند.
وی ادامه داد: بعد از نظر کارشناسی در خصوص علت آتش سوزی اطلاع رسانی می شود.
این بازارچه اواخر سال 96 به منظور ساماندهی دستفروشان ایجاد شد و بر اساس اعلام مسئولان فعلی شهرداری کرج تعهد 3 ماهه درباره دایر بودن این بازارچه منقضی شده و تداوم آن بر اساس توافق مالک زمین مجموعه و کسبه بوده و ارتباط حقوقی با شهرداری کرج نداشته است.
**علت آتش سوزی در دست پیگیری است
محمد نبیونی رییس شورای شهر کرج در این زمینه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: پیگیری های لازم برای علت حادثه آتش سوزی بازارچه دستفروشان کرج باجدیت ادامه دارد.
وی افزود: این حادثه روز گذشته ساعت 6 و 17 دقیقه صبح اتفاق افتاد و باحضور ماموران آتش نشانی عملیات اطفا آغاز و 2 ساعت زمان برد، اما متاسفانه بخش های مختلف این بازارچه به طور در آتش سوخت.
وی اضافه کرد: به دلیل اینکه پیمانکار دقت لازم را نداشته و نگهداری وسایل دستفروشان در همان محل صورت می گرفته، خسارات زیادی به آن ها وارد شده است.
نبیونی گفت: توجه به متضرر شدن دستفروشان، ازسوی دادستان کرج دستور پیگیری ویژه برای علت حادثه داده شده که دراسرع وقت دلیل آتش سوزی اعلام شود.
وی خاطرنشان کرد: شورای شهرنیز ازشهردای خواست تا اقدامات قانونی دراین زمینه انجام شود و با توجه به اینکه درسال گذشته آن ها دریک بازارچه ساماندهی شده بودند، مجدد بتوانند در یک محل مشخص کار خود را ادامه دهند تا با مشکل مواجه نشوند.
وی درباره برخی از ادعاها در زمینه عمدی بودن این حادثه نیز گفت: ممکن است که در این زمینه مطالبی گفته شود، اما نظر نهایی سازمان آتش نشانی برعمدی یا غیرعمد بودن حادثه مشخص نشده و شاید دلایلی مثل اتصال برق و یا گرفتن انشعابات بیش از اندازه، علت آن بوده باشد که موضوع در دست بررسی است.
**تشکیل گروه بررسی علل حادثه
حسن مدیرروستا معاون خدمات شهری شهرداری کرج نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: تیم بررسی علل آتش سوزی در بازارچه موقت پونه در منطقه 45متری گلشهر این کلانشهر تشکیل شده است.
وی افزود: این تیم متشکل از نیروی انتظامی و سازمان آتش نشانی است که دلایل اصلی بروز این حادثه تلخ را بررسی کنند.
مدیرروستا با اشاره به اینکه از آخرین وضعیت بررسی ها در این زمینه بی اطلاع است، ادامه داد: شایعاتی مبنی بر اتصال برق و عمدی بودن آتش سوزی وجود دارد که هیچ کدام تایید شده نیست.
حادثه آتش سوزی در بازارچه موقت پونه منطقه 45 متری گلشهر کرج دو مصدوم داشت که به صورت سرپایی توسط نیروهای امدادی مداوا شدند.
**وضعیت بازارچه
بهروز ورممهدی رییس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج در این خصوص به خبرنگار ایرنا، گفت: بازارچه موقت پونه سال گذشته طی تفاهم نامه ای بین مالک و شهرداری کرج ایجاد شد و هدف آن نیز ساماندهی دستفروشان بود.
وی افزود: تیم آتش نشانی در حال بررسی علت حادثه است، اما درباره علل حادثه همانطور که دادستان عمومی و انقلاب کرج اعلام کرده، پرونده ای قضایی در این زمینه تشکیل شده و درحال بررسی است.
ورممهدی گفت: شایعات و نقل قول های مختلفی وجود دارد که باید در جریان بررسی ها از سوی دستگاه های مسئولان اعلام شود، اکنون هر موضوعی که ادعا شود، بر اساس نظریه پردازی افراد است و باید منتظر بود تا نتیجه بررسی ها اعلام شود.
1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.