به گزارش ایرنا، ساکنان این مناطق در تماس تلفنی با خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز اعلام کردند این قطعی آب با اوج گرمای تابستانی همراه شده و مردم برای تهیه آب ، مسیر کرج و دیگر مناطق همجوار را در پیش گرفته اند.
علی پارسا از ساکنان اورنگی کمالشهر با اشاره به اینکه فرزند خردسالی در منزل دارد، اظهارداشت: از 2 روز پیش ، آب این منطقه قطع شده و تماس های تلفنی و استمداد از آبفای البرز بی نتیجه بوده است.
وی ادامه داد: گرمای طاقت فرسای تابستان از یک سو و خاموش شدن وسایل گرمایشی از سوی دیگر روزهای سختی برای مردم این منطقه رقم زده است.
پروین ساداتی دیگر شهروند کمالشهری ، گفت: اگر قرار است افت یا قطعی آب در منطقه رخ دهد مسئولان این مشکلات را قبلا اطلاع رسانی کرده تا مردم برای ذخیره آب برنامه ریزی کنند.
وی افزود: تبعیض در این گونه مواقع بین مناطق برخوردار و محروم مشهود است و صدای ساکنان محله های محروم کمتر شنیده می شود.
علیرضا لرستانی رئیس روبط عمومی شرکت آبفای شهری استان البرز با اشاره به هشدار این شرکت در خصوص صرفه جویی مشترکان آب اعلام کرد: افزایش دمای هوا و مصرف بالای آب ، قطعی آب را در برخی مناطق رقم زده است.
وی در خصوص قطعی آب منطقه گلدشت و اورنگی کمالشهر گفت:علت قطعی و افت فشار آب در این مناطق به خاطر قطع جریان برق در برخی مناطق استان است .
وی اظهار داشت: این مشکل سبب شد تا برق تاسیسات ، چاه ها ، ایستگاه های پمپاژ و ... قطع شود و حجم مخازن ذخیره آب نیز کاهش یابد .
وی از مردم خواست به منظور برخورداری تمام مناطق استان از آب شرب در تمام ساعت های شبانه روز رعایت مصرف درست آب صورت بگیرد و از مصارف غیر ضروری پرهیز شود.
ناصر اسکندری مدیر عامل شرکت توزیع برق استان البرزبا اشاره به اینکه می بایست برای این گونه مواقع آب ذخیره سازی شود، گفت: قطع برق سبب شده تا قطعی و افت فشار آب در برخی مناطق صورت بگیرد.
وی افزود: در استان البرز شرایط خاص است و عمده مصرف آب شرب از چاه ها استحصال می شود که همزمان با قطع برق، افت فشار آب و قطع آبن نیز به وجود می آید.
کمالشهر کرج 120 هزار نفر جمعیت دارد.
غلامرضا رضایی فر مدیرعامل آبفای البرز دیروزاز مردم استان البرز خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند تا مشکل افت فشار در برخی مناطق استان برطرف شود.
همچنین اکنون شرکت آبفای البرز طرح انتقال آب از سد طالقان به کمالشهر و مهرشهر کرج در دست اقدام دارد که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.