به گزارش ایرنا، سید محمد بطحائی روز شنبه در بازدید از محل آزمون شانزدهمین دوره مسابقات علمی - کاربردی شاخه کاردانش در البرز، گفت: جامعه ما امروز با توجه به وضعیت اشتغال نیاز به نیروی مهارتی دارد و آشنایی دانش آموزان و اولیاء با رشته های مهارتی می تواند نقش موثری در هدایت آینده سازان کشور به سمت رشته های زیر مجموعه شاخه کاردانش و فنی حرفه ای داشته باشد.
وی بیان داشت: تحصیل دانش آموزان در هنرستان های کاردانش و فنی حرفه ای موجب می شود که پس از گرفتن مدرک دیپلم بلافاصله جذب باز کار شوند.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش آموزان در کنار تحصیل باید به فراگیری یک مهارت نیز توجه کنند تا با کسب مهارت مورد علاقه در آینده مشکلی برای اشتغال نداشته باشند و در بازار کار بتوانند فعالیت کنند.
وی در ادامه افزود: مسابقات ملی بهترین فرصت برای معرفی رشته های مهارتی و به نمایش گذاشتن توانمندی دانش آموزان در رشته های زیرمجموعه کاردانش و فنی حرفه ای است.
بطحائی تصریح کرد: شناساندن رشته های شاخه کاردانش به مردم، بروز خلاقیت های عملی، تشویق و ترغیب دانش آموزان برای ثبت نام در رشته های مهارتی، تقویت روحیه رقابت جویی و رقابت پذیری هنرجویان از اهداف برگزاری این مسابقات است.
وی اظهارداشت: در این دوره از مسابقات هنر آموزان هنرستان های شاخه کاردانش مشارکت بالایی در سطح منطقه ای، استانی و کشوری داشتند.
وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات ملی 198 نفر توانستند به مرحله کشوری راه پیدا کنند، اظهارداشت: هنرآموزان با نشاط و توانمندی خاصی در این رقابت کشوری حضور پیدا کرده اند.
وی در ادامه به میزبانی استان البرز در این مسابقات کشوری پرداخت و یادآورشد: شرایط لازم برای رقابت سالم شرکت کنندگان در این دوره فراهم آمده است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هنر آموزان در 33 عنوان رشته به مدت 2 روز در البرز با یکدیگر رقابت می کنند.
بطحائی اضافه کرد: فضای رقابتی خوبی برای دانش آموزان بوجودآمده است و شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات همانند شرکت در سایر مسابقات از جمله کنکور سراسری با نشاط و روحیه حضور پیدا کرده اند.
شانزدهمین دوره رقابت های علمی - کاربردی هنرستان های شاخه کاردانش کشور روز یکشنبه دراستان البرزآغازشد.
دراین مسابقات 198هنرجو از 28 استان کشور به مدت 2 روز در 5 مرکز آموزشی البرز به رقابت می پردازند.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.