مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز با اشاره به رشد صنعتی شدن البرز از جابجایی پیک مصرف برق استان از عصر به ظهر، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر اسکندری گفت: از نظر تعداد مشترکان برق استان، زیر یک درصد مصرف به صنایع و کشاورزان تعلق دارد که با همین تعداد مصرف کننده، بالای 45 درصد از انرژی استان را استفاده می‌کنند که در راستای رشد صنایع، امیدوار کننده است.

وی افزود: در سطح کشور، نیروگاه 45 گیگابایتی جزو ظرفیت نیروگاه حرارتی بوده که در سال 97 به 46.5 افزایش یافته و ظرفیت برق آبی از 9 به 5 رسیده است.

اسکندری با اشاره به ظرفیت قابل دسترسی که از 54 به 51.5 کاهش یافته، تصریح کرد: میزان پیک بار در عصر و شامگاه گزارش شده که تاثیر گذارترین بخش، مصرف خانگی بود که با انتقال پیک مصرف از عصر به ظهر، نشان دهنده صنعتی شدن استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز، میزان رشد استان را از نظر رشد مصرف برق، بالاتر از تهران دانست و ادامه داد: با جابجایی تعطیلات پایان هفته با دیگر ایام کاری برای صنایع همکار، طرح های پیکسایی تابستان 97 با آگاهسازی طرح‌های موجود، اجرا شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز، ضمن تقدیر از صنایع استان که در تابستان سال 97 با این شرکت همکاری داشتند، گفت: البرز استان نوپاست و مشخصه های این استان از سایر استان‌ها، بالاتر است و یکی از آنها رشد پیک و رشد مصرف سالانه است که باید کنترل شود.

اسکندری گفت: رشد مصرف انرژی نگران کننده نیست اما برای رشد بی‌رویه پیک مصرف باید نگران بود لذا کاهش تنها 10درصد از مصرف برق می تواند در جلوگیری از قطع برق، موثر باشد.

اسکندری گفت: سال‌های گذشته میزان هدر رفت برق در استان بیش از 20 درصد بوده و لازم است با اقدامات فنی 8 درصد مصرف بالا، کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه کنترل مصرف از احتمال خاموشی خواهد شد، تصریح کرد: به منظور پرهیز از اعمال خاموشی‌های ناخواسته جریان برق در ایام تابستان، ضرورت دارد تا مشترکین عمده صنعت برق با اعمال مدیریت مصرف انرژی، همکاری لازم با شرکت های توزیع برق در راستای استمرار جریان برق به عمل آورند.

اسکندری همچنین به دستگاه‌های دولتی توصیه کرد با استفاده از نور طبیعی و کاهش مصرف، تنظیم دمای سیستم سرمایش بر روی 25 درصد، قطع سیستم سرمایش بعد از پایان کار و استفاده از مولد اضطراری در کاهش پیک مصرف برق استان، مشارکت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.