فردین حکیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طبق قانون در برنامه ی پنجم توسعه، تکالیف متعددی در خصوص مدیریت پسماند به شهرداری ها محول شده اما این دستگاه های عمومی به وظایف خود عمل نکرده اند.
وی بیان داشت: نتیجه مغفول ماندن این امر به استمرار مدیریت سنتی پسماندها و دفن صد در صدی زباله ها در مرکز دفن حلقه دره البرز انجامیده است.
حکیمی اظهار داشت: هر چند در سال جدید اقداماتی برای بازنگری و تدوین طرح جامع پسماند و تفکیک زباله ها از مبدا توسط سازمان پسماند کرج در حال انجام است لیکن در محیط های شهری نیز شاهد بی توجهی و تخلفات گسترده از سوی شهرداران مناطق کرج و برخی شهرداران دیگر شهرهای استان هستیم.
وی ادامه داد: ایجاد مراکز دپوی موقت زباله و ضایعات آتش زا در حوزه شهری سبب وقوع حوادث آتش سوزی و نارضایتی مردم شده است .
حکیمی افزود: به رغم پیگیری ها و مکاتبات متعدد با شهرداری های مناطق برای رفع معضلات زیست محیطی، مراکز تفکیک و دپوی موقت پسماندها، متاسفانه در اعلام پاسخ به مکاتبات امتناع نموده و اراده ای برای رفع معضلات زیست محیطی و احترام به حقوق شهروندان نمی شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به آلودگی های زیست محیطی به ویژه در محیط های شهری، تاکید کرد : روند مدیریت نامطلوب پسماندها و نخاله های ساختمانی در محدوده های شهری و بی توجهی شهرداران به ساماندهی پسماندهااز مواردی است که به دستگاه قضایی گزارش می شود.
حکیمی بیان داشت : تاکنون برخی از شهردارانی که به تکالیف خود در خصوص جمع آوری و تعطیلی مراکز دپوی موقت زباله و ضایعات در حوزه شهری عمل نکرده و به اخطاریه های زیست محیطی صادره توجه نداشته اند به مراجع قضایی معرفی شده اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز تصریح کرد: موضوع پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی هر گونه و تهدید علیه بهداشت عمومی قابل اغماض و چشم پوشی نبوده و محیط زیست استان در این خصوص از جایگاه قانونی خود در برخورد با متخلفان و آلوده کنندگان محیط زیست بهره خواهد برد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.