به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی ظهر پنجشنبه در مراسم روز اصناف که در سالن همایش های میلاد کرج برگزار شد، با بیان اینکه شرایط کشور بسیار خاص است و استکبار با همراهان خود در منطقه درصدد اختلال در اداره کشور حرکت می کند، اضافه کرد: در روند برجام فرزندان ایران اسلامی با حمایت های مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و راهبردهای رییس جمهوری توفیقات و فرصت های ارزشمندی را رقم زدند.
وی گفت: ما به دنیا اعتماد کرده و حسن نیت خود را اثبات کردیم، ولی پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و روی کار آمدن قلدری ستیزه جو این روند مختل شد، چرخش کشورها و شکل گیری اندیشه هایی خاص که حتی به دوستان خودنیز وفا ندارند، صورت گرفت.
نجفی افزود: جمهوری اسلامی در ناآرامی های منطقه همواره مامنی برای پناهجویان کشورهای مختلف آسیب دیده بود، ولی نمونه این رفتار در آمریکا که مدعی حقوق بشر است، مشاهده نمی شود و حتی برای افزایش تنش در کشورهای ضعیف و هجوم به کودکان بی گناه، شرایط را تسهیل می کنند.
وی خاطرنشان کرد: از دیرباز، دشمنان نمی خواستند که ایران قدرتمند و مستقل باشد و اکنون نیز این عدوات با جمهوری اسلامی ادامه دارد و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند.
استاندار البرز با اشاره به اینکه در شرایط کنونی اصناف بار سنگینی بر دوش دارند چراکه باید با اصناف همیشگی از گسترش جو کاذب جلوگیری کنند، گفت: ما به عنوان مسئولان و خدمتگزاران مردم، موظف به خدمات رسانی و گره گشایی از روند امور اصناف هستیم و در این راه جهادی وارد میدان شده ایم.
وی با بیان اینکه تشکل ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، افزود: گاهی مسئولان به دلیل حجم بالای وظایف و امور محوله، نمی توانند ارتباط مداوم و روزمره با مردم داشته باشند، از این رو تشکل ها و تعاونی ها این خلا را پر می کنند.
**همواره درصدد حمایت از تولید، بخش خصوصی و تشکل ها هستیم
وی ادامه داد: بهره برداری از ظرفیت های بخش خصوصی بویژه در عرصه تولید همواره مورد تاکید بوده و در شرایط خاص کنونی کشور نیز این امر ضرورت بسیاری پیدا می کند و البته حمایت از بخش خصوصی و تسهیل در امور آنها با جدیت در استان دنبال می شود.
نجفی با اشاره به دوران دفاع مقدس و حضور موثر و همواره مردم و بخصوص اصناف، گفت: اکنون کشور دارای منابع ارزی خوبی است و درصد بالایی از تنش های ایجاد شده به دلیل تحریک های خارجی و سیاست های استکبار است، ولی در سال های ابتدایی انقلاب منابع دولت تمام شده و در شرایط جنگ بودیم که اصناف به کمک کشور آمدند.
وی افزود: چندی پیش در حادثه زلزله کرمانشاه استان البرز در امدادرسانی به زلزله زدگان پیشتاز بود و در مراحل بعدی نیز اصناف با قدرت وارد عمل شدند و بیشترین و به موقع ترین کمک ها از این استان بود.
وی افزود: البرز ظرفیت های فراوانی دارد که باید به رشد و شکوفایی برسد و در این راه با تمام وجود و بکارگیری همه قوای خود گام برمی داریم.
نجفی عنوان کرد: گسترش راه ها، ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و توسعه همه جانبه استان با تعامل و هم افزایی و در سایه وحدت مردم و مسئولان محقق می شود.
استاندارالبرز افزود: امروز حمایت از تولید و تولیدکننده جزو اولویت امور ما محسوب می شود و طبق اعلام رییس جمهوری، اکنون تولیدکنندگان در موضوع تامین مواد اولیه هیچ گونه مشکلی ندارند.
وی خاطرنشان کرد: همه مردم و مسئولان باید در کنار هم باشند تا از این تنگناها نیز مانند ادوار گذشته، سربلند عبور کنیم و برگ زرینی از افتخار را در کارنامه نظام ثبت کنیم.
نجفی گفت: اکنون فرصت مغتنمی برای اصناف ایجاد شده که با حمایت از کالای با کیفیت داخلی، عنان بازار را در دست بگیرند.
وی افزود: میز خدمت در البرز راه اندازی شده و در این امر در کشور پیشتاز هستیم که این اقدام نشان از اهمیت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع دارد.
استاندار البرز ادامه داد: در شرایط فعلی، دشمن از طریق جنگ اقتصادی درصدد شکست نظام جمهوری اسلامی است و راهکار برون رفت از این تنگنا صبر و استقامت و امید است چراکه به طور قطع از این موانع نیز گذر می کنیم ولی نباید نشاط و امید از جامعه گرفته شود.
وی با تاکید بر اینکه با تمام قوا در جهت شکوفایی ظرفیت های استان گام برمی داریم، گفت: البرز در حوزه ایجاد اشتغال کارنامه موفقی دارد.
1535/7411
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.