عباس کشاورز روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: برنامه متمرکز فعال شدن این پایگاه ها امروز در مدرسه استثنایی امام سجاد (ع) در شهرستان نظرآباد برگزار شد.
وی بیان داشت: این پایگاه ها برای بررسی فرآیند مراقبت سلامت کودکان در زمینه بینایی سنجی، هوش ، سلامت جسمی ، شنوایی و بررسی تخصصی در البرز دایر شدند.
وی یاد آور شد: پایگاه های سنجش سلامت در نواحی و مناطق مختلف آموزش و پرورش البرز طبق نوبت دهی وضعیت سلامت نوآموزان را بررسی می کنند.
وی خاطرنشان کرد: کارشناسان در این پایگاه ها از ششم تیر تا پایان مرداد ماه و در یک پایگاه تا پایان شهریور ماه امسال نوآموزان کلاس اولی و پیش دبستانی را تحت پوشش مراحل مختلف سنجش قرار می دهند.
وی بیان داشت: در این طرح بیش از 170 نفر از کارشناسان آموزش دیده و با تجربه برای تعیین وضعیت نوآموزان در حوزه سلامت عمومی ، ذهنی ، روحی و روانی مشارکت دارند.
وی با تاکید بر الزامی بودن گذراندن مراحل این سنجش برای نام نویسی در پایه اول ابتدایی ،تصریح کرد: ضرورت دارد والدینی که دارای کودکان 6 سال هستند برای ثبت نام فرزندشان در سامانه الکترونیکی سنجش و دریافت نوبت به مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: نوع آموزانی که از نظر سلامت جسمی و هوشی در پایگاه های اولیه سنجش مشکل دار شناخته شوند به پایگاه تخصصی سنجش برای بررسی تخصصی کارشناسان ارجاع داده می شوند.
وی تاکید کرد: 47 هزار نفر در پایگاه های سنجش البرز تحت پوشش قرار می گیرند که نسبت به سال گذشته شاهد رشد مراجعه بیش از 2 هزار نفر در پایگاه های سنجش استان هستیم.
استان البرز 240 هزار دانش آموز ابتدایی دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.