به گزارش ایرنا، ظرفیت های استان البرز در تمام رشته های ورزشی موجب شده تا این استان در بخش های مختلف قهرمانان زیادی پرورش داده و به جرات می توان گفت که در بسیاری از رشته های ورزشی این استان حرف های زیادی برای گفتن دارد.
یکی از رشته هایی که در البرز، مسیر پیشرفت را در پیش گرفته و در آینده نه چندان قهرمانان زیادی در سطح ملی و بین المللی از این خطه برمی خیزند، رشته تیر و کمان است که این روزها به دور از حاشیه در حال فعالیت است و در سکوت قهرمانان زیادی را تربیت کرده است.
برنامه ریزی ها در استان البرز برای تربیت و پرورش قهرمانان در رشته تیر و کمان به نحوی است که این استان در حال تبدیل شدن به قطب تیر و کمان در کشور است.
راحله فارسی، آرمین رئیسی، نیما محبوبی، آرمین پاکزاد و سوگند حداد از جمله بازیکنان البرزی هستند که در تیم ملی حضور داشته و دارند.
همچنین نیلوفر علی پور دیگر ورزشکار نوجوان البرزی است که با سن کم، توانست با افتخارهایی که کسب کند به تیم ملی بزرگسالان راه یابد.
این ورزشکاران، تنها بخش کوچکی از استعدادها و ظرفیت های استان البرز هستند که از آنها نام برده شده، این در حالی است که اگر به زیر ساخت های رشته ورزشی تیراندازی با کمان این استان بیشتر از گذشته توجه شود، می توان شاهد افتخار آفرینی های زیادی از سوی این ورزشکاران در عرصه ملی و بین المللی باشیم.
13 نفر به رقابت های آسیایی جاکارتا که مرداد ماه امسال برگزار می شود، شرکت می کنند که از این تعداد 5 البرزی عضو اردوی تیم ملی هستند.
مدیر کل ورزش و جوانان البرز در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه رشته تیر و کمان در یک سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته، گفت: البته توان و ظرفیت این رشته در استان البرز از شرایط موجود نیز بسیار بالاتر است.
امیر غفرانی افزود: با برنامه ریزی و پیگیری های صورت گرفته، طی چند ماه آینده زمین اختصاصی برای تیراندازی باکمان در استان البرز راه اندازی می شود.
وی اضافه کرد: کمبود ها و مشکلات به خصوص در زمینه زیر ساخت ها و سرانه ورزشی البرز هیچ گاه مانع از رشد، توسعه و موفقیت رشته های ورزشی نشده و قطعا این روند سیر صعودی خود را حفظ خواهد کرد.
رئیس هیات تیر و کمان البرز گفت: ظرفیت این استان در رشته تیر اندازی با کمان بسیار بالا است و می تواند قطب تیر و کمان کشور باشد.
بهزاد پاکزاد افزود: اگر توجه بیشتر به این رشته شود، به طور یقین قطب تیر و کمان جهان نز می توانیم باشیم.
وی اضافه کرد: اعزام استعدادهای استان البرز به اردوهای تیم ملی و استفاده از ظرفیت های این استان موجب شده تا هر چه بیشتر این رشته ورزشی در البرز رشد کند.
پاکزاد گفت: کمبود فضای تمرینی، یکی از مشکلاتی که ورزشکاران البرزی در رشته تیر و کمان با آن مواجه هستند، هر چقدر فضای تمرین شبیه مسابقات باشد، کیفیت عملکرد ورزشکاران ما نیز افزایش می یابد.
وی ادامه داد: استفاده از زمین چمن می تواند فضای تمرینی بهتری برای ورزشکاران ایجاد کند، چرا که رشته تیر و کمان رشته ای فکری است و هر میزان ورزشکاران این رشته در چنین فضای تمرینی فعالیت کنند به همان میزان می توانند عملکرد بهتری در رقابت ها به خصوص در سطح بین المللی داشته باشند.
رئیس هیات تیر و کمان البرز با بیان اینکه در بخض فضای تمرینی در این استان در مضیقه هستیم خاطر نشان کرد:
با وجود این کمبودها، هیات تیر و کمان البرز توانست مقام سوم را در کل کشور کسب کند.
وی با اشاره به حضور 5 نفر از ورزشکاران البرزی در اردوی تیم ملی اعزامی به رقابت های آسیایی جاکارتا گفت: در کنار این افراد، ورزشکاران دیگری نیز داریم که توانسته اند مدال های زیادی در سطح ملی کسب کنند اما هنوز وارد تیم ملی نشده اند، برنامه ما این است که با هدف گذاری هر چه بیشتر این افراد نیز به تیم ملی دعوت شوند.
پاکزاد بیان داشت: با برنامه ریزی های انجام شده می توان گفت که تعداد ورزشکاران البرزی عضو اردوی تیم ملی در آینده به 12 نفر می رسد.
وی با بیان اینکه 400 ورزشکار سازمان یافته در البرز در رشته تیر و کمان مشغول به فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: علاقه مندان زیادی در این استان در رشته تیر و کمان وجود دارد که روز به روز نیز بر جمعیت آنها افزوده می شود.
پاکزاد همگانی شدن رشته تیر و کمان را از جمله فعالیت های هیات تیراندازی با کمان البرز عنوان و گفت: به دنبال این هستیم که در پارک و خیابان ها شرایطی را ایجاد کنیم که بخش همگانی این رشته ورزشی فعال تر شده و هر چه بیشتر رشته تیراندازی با کمان را به مردم معرفی کنیم.
ورزشکار البرزی عضو تیم ملی تیر و کمان جمهوری اسلامی ایران نیز در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه مقام های کشوری زیادی را در این رشته تاکنون کسب کرده ، گفت: تمام تلاشم بر این است که با مدال طلا از رقابت های آسیایی جاکارتا بازگردم.
راحله فارسی افزود: نگاه ها به سمت این رشته ورزشی در استان نسبت به گذشته افزایش یافته، شرایط بهتر شده اما با این وجود باز هم نیازمند توجه بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه امکانات استان البرز در خصوص زمین چمن ضعیف است، اظهار داشت: انتظار ما از مسئولان این است که با توجه به ظرفیت های این استان در این رشته ورزشی، مشکلات زیر ساختی آن را برطرف تا شاهد پرورش استعدادهای بیشتری در رشته تیر و کمان باشیم.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.