محمد رضا مصیب زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا درکرج افزود: این دوره از مسابقات با هدف تشویق و ترغیب دانش آموزان به سوی فرهنگ قرآنی، ایجاد انس با قرآن و توسعه مفاهیم قرآن در بین دانش آموزان و فرهنگیان برگزار می شود.
وی بیان داشت: این دوره از مسابقات در 2 مرحله مسابقات آوایی و پژوهشی که شامل قرائت تحقیق ، قرائت ترتیل ، حفظ عمومی، حفظ ویژه، اذان و مداحی، احکام، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و انشاء نماز در بین دانش آموزان و معلمان اجرایی شده است.
وی یادآورشد: پس از برگزاری مسابقات در2 مرحله منطقه ای و استانی ، نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز راه پیدا کردند.
مصیب زاده با اشاره به اینکه برای تربیت دانش آموزان قرآنی و شناسایی نخبه های قرآنی در استان ها 750 دارالقرآن آموزش و پرورش فعالیت دارد، تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده 100 دارالقرآن جدید نیز طی سال تحصیلی آینده در کشور ایجاد می شود.
وی اظهار کرد: فعالیت های تعمیقی و آموزشی به منظور آموزش مدیران و آموزگاران، فعالیت های تبلیغی و ترویجی و فعالیت های تکمیلی از جمله اقدامات حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درایام تابستان است.
وی اضافه کرد: آماده سازی فضای مسابقات و نمازخانه های مدارس برای سال تحصیلی 98-97 از دیگر برنامه های این اداره کل در تابستان 97 است.
مصیب زاده خاطر نشان کرد: این مجموعه سه اولویت که شامل تدوین فعالیت هایی با محوریت مدرسه، فراگیری فعالیت های اثر بخش و توسعه مشارکت دانش آموزان و نهادها می شود را در دستور کار خود قرار داده است.
وی اولویت اصلی آموزش و پرورش در حوزه قرآن را افزایش کیفیی فعالیت های قرآنی ذکر کرد.
وی ادامه داد: مسابقات کشوری قرآن ، عترت و نمازاز 12 تا 20 تیر ماه 97 در مشهد مقدس برگزار می شود.
وی تاکید کرد: دانش آموزان و فرهنگیان البرز در مسابقات قرآن، عترت و نماز سال گذشته موفق به 8 رتبه برتر کشوری شدند.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.