به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در تکذبیه این دانشگاه آمده است که برخی با پخش کلیپی در فضای مجازی مدعی شده اند که یک زن بیمار به نام «م.م» در بیمارستان دکتر شریعتی ماهدشت به دلیل نداشتن پول و همراه از بیمارستان بیرون کرده اند و در کنار خیابان رها شده است.
- به اطلاع می رساند که بیمار در ساعت 11:49 مورخه 27/ 3/97 توسط اورژانس 115 به بیمارستان آورده شد و توسط پزشک ویزیت و آزمایش های لازم و خدمات پاراکلینیک مورد نیاز برای وی انجام شد.
- بیمار پس از سپری شدن مراحل درمان به صلاحدید پزشک ترخیص وی بلامانع اعلام شد ضمن آنکه تمام اقدام های درمانی نامبرده رایگان انجام شد.
این گزارش می افزاید: با وجود اینکه بیمار از لحاظ بهداشت فردی در وضعیت بسیارنامناسبی قرار داشت پس از استحمام و نظافت کامل مقدمات ترخیص وی از بیمارستان فراهم شد.
طبق این گزارش، بیمارستان با تهیه یک دستگاه وسیله نقلیه به همراه یک کمک بهیار این فرد را به قصد انتقال به خانه دخترش راهی کرج کرد که به محض رسیدن خودرو به میدان کرج نامبرده با اصرار و درخواست خودش از اتومبیل پیاده شد و به تکدی گری پرداخت .
دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرده است که رها شدن بیمار در خیابان بی هیچ وجه صحت نداشته و وظیفه ی بیمارستان نسبت به درمان فرد مذکور به خوبی انجام شده است.
غلامرضا حمید رئیس بیمارستان دکتر شریعتی نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: باتوجه به اینکه این بیمارستان در حاشیه بزرگراه قرارداشته و افراد بی خانمان زیادی در این محدوده وجود دارد، اورژانس البرز این گونه افراد را برای درمان به بیمارستان شریعتی انتقال می دهد.
وی ادامه داد: طبق بررسی ها برخی از این افراد به خاطر نخوردن غذا بی حال می شوند و به رغم اینکه فاقد دفترچه درمانی ، کارت ملی و شناسنامه هستند ، بیمارستان به آنان خدمات ارائه می دهد.
حمید گفت: فرد بیماری که در فضای مجازی نام برده شده پس از دریافت خدمات درمانی ، نظافت فردی و پوشاندن لباس نو با یک دستگاه خودرو به همراه بهیار به قصد انتقال به خانه دخترش در کرج ، بیمارستان را ترک کرد.
وی اظهار داشت: این فرد در کرج و با اصرار و پافشاری از خودرو خارج شد.
حجت الاسلام احمد عظیمی زاده امام جمعه ماهدشت نیز با تائید اظهارات رئیس بیمارستان شریعتی به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به حساسیت موضوع مطرح شده در فضای مجازی برای بررسی آن، به بیمارستان شریعتی کرج رفتم .
وی افزود: بررسی ها نشان داد که دست اندرکاران بیمارستان تمام اقدامات لازم برای این بیمار انجام داده اند و مطالب انتشار یافته در فضای مجازی مغایر آنچه که در بیمارستان انجام شده ، تشخیص داده شد.
عظیمی زاده گفت: این فرد از متکدیان استان البرز بوده و حتی وی در بیمارستان تحت سونوگرافی، رادیولوژی و سنجش کامل سلامت قرار می گیرد.
امام جمعه ماهدشت بیان داشت: متاسفانه ماهانه حدود 20 کارتن خواب به این بیمارستان انتقال داده می شود لیکن مسئولیت انتقال این افراد به منزل یا داخل شهر وظیفه بیمارستان نیست.
وی افزود: اینکه باید این افراد در خارج از بیمارستان تحت مراقبت قرار بگیرند وظیفه دستگاه های دیگر است.
در روزهای اخیر برخی در فضای مجازی با انتشار تصاویر یک زن با لباس سفید بیمارستانی درخیابان های کرج چنین وانمود کردند که این فرد از بیمارستان شریعتی کرج بدون ارائه خدمات درمانی بیرون شده است.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.