به گزارش ایرنا، این روزها مباحث فراوانی در خصوص پاسخ وزارت کشور به استعلام شهردار منتخب کرج در فضای مجازی ، رسانه ها و محافل مطرح می شود، حال آنکه وزارت کشور به رغم تعهد قانونی برای پاسخگویی به استعلام شورا طی 10 روز اما تا این لحظه پاسخ مکتوبی ارسال نکرده است.
این درحالی است که اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر کرج بر تصمیم خود مبنی بر انتخاب سریزدی اصرار دارند و طولانی شدن پروسه تایید صلاحیت شهردار کرج نشر اخبار مختلف مبنی بر عدم تایید وی را گسترش داده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرده بود که تا کنون هیچ مکاتبه ای از وزارت کشور در خصوص پاسخ به استعلام شهردار منتخب کرج دریافت نکرده ایم.
رحیم خستو افزود: آنچه این پروسه را تسریع می بخشد، استناد به اخبار موثق و نشر اخبار از مجاری و منابع صحیح و مطلع است.
وی ادامه داد: بخش انتهایی شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج به صورت غیرعلنی برگزار شد که متاسفانه مانع از تداوم حضور اصحاب رسانه و خبر در جلسه گردید.
خستو گفت: در هر صورت مجید سریزدی شهردار منتخب شورای اسلامی شهر کرج است و ما تا جایی که قانون اجازه و فرصت دهد، از گزینه انتخابی خود دفاع می کنیم و تحت هر شرایطی تابع قانون هستیم .
این عضو شورا اظهارداشت: با توجه به شرح وظایف و ماموریت های کلان شهرداری کرج برای خدمت رسانی به شهروندان انتظار می رود که وزارت کشور در اسرع وقت نسبت به بررسی این تصمیم و صدور حکم آقای سریزدی اقدام نماید تا کارهای مردم روی زمین نماند.
وی با تاکید بر اینکه اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر بر تصمیم خود مبنی بر انتخاب سریزدی اصرار دارند، گفت: پروسه تایید صلاحیت شهردار در کلان شهرها معمولا طولانی تر از پانزده روز است و باید منتظر نتیجه از سوی وزارت کشور بود.
خستو بیان داشت: در زمان حاضر پروژه های نیمه تمامی در سطح شهر وجود دارد که تکمیل آنها نیازمند تزریق نقدینگی و درآمدزایی در شرایط بحران درآمدی کنونی است و اداره شهر بدون حضور شهردار خسارت های فراوانی را به دنبال دارد که از مسئولان انتظار می رود از تصمیم نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج حمایت کرده و زمینه را برای فعالیت سریزدی فراهم کنند.
معاون سیاسی اجتماعی و فرهنگی استاندار البرز نیز گفت: درنامه وزارت کشور به شورای اسلامی شهر کرج پاسخ استعلامات شهردار این کلانشهر داده نشده است.
خیرالله ترخانی افزود: براساس روال قانونی وزارت کشور پس از معرفی شهردارها ظرف 10 روز باید پاسخ لازم را در زمینه استعلامات داشته باشد.
وی ادامه داد : بنابراین تاکنون مکاتبه ای با محوریت پاسخ به استعلام شهردار منتخب از سوی وزارت کشور ارسال نشده است.
سریزدی با رای 9 عضو از 13 عضو شورای شهر کرج به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب شد.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.