به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی: محمد ابراهیمی مدیرعامل شرکت بالاست در جریان برگزاری روز اول ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی اظهار داشت: سهم شرکت بالاست در زیرساخت‌های ریلی کشور و نگهداری ساختمان‌ها و تاسیسات قابل توجه است.
وی افزود: در دوره مدیریت جدید، شرکت بالاست در تلاش است تا پروژه‌های خود را به خوبی انجام دهد و پروژه‌های جدید را به سبد درآمدی این شرکت اضافه کند.
محمدی با اشاره به پروژه های مهم در دست اجرا توسط شرکت بالاست بیان داشت: بالغ بر ۴۰ پروژه مهم توسط این شرکت در دست اجرا است که مهم‌ترین آن احداث راه‌آهن میانه-تبریز است که هم اکنون ۹۶ درصد در زیرسازی و ۴۷ درصد در روسازی پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت بالاست همچنین به پروژه چهارخطه کردن راه‌آهن حومه‌ای تهران-کرج و پیشرفت ۸۷ درصدی این پروژه و تکمیل آن تا دو‌ ماه آینده خبر اشاره کرد و گفت: در حال احداث دو خط از این پروژه هستیم که هفته گذشته سوزن‌های ورودی چهارخطه به ایستگاه نیک‌پسندی نصب و تحویل شد و سوزن‌ها مورد نیاز نیز در دست مونتاژ است که انتظار می‌رود تا در آینده نزدیک مرحله نصب آن‌ها آغاز شود.
وی با اشاره به پروژه احداث ساختمان پزکی یاسوج خاطرنشان کرد: این پروژه با توجه به تامین اعتبار مورد نیاز و پرداخت مطالبات از سوی کار فرما از شرایط مطلوبی برخوردار است.
محمدی در ادامه به پروژه ایستگاه راه‌آهن شمتیغ و ساختمان های جانبی آن اشاره کرد و گفت: این پروژه از هفته گذشته با خرید سنگ و مایحتاج آن شتاب گرفته است و امیدواریم این پروژه هرچه زودتر تکمیل شود. همچنین قطعاتی از راه‌آهن خاف-هرات از سوی شرکت در دست اجرا است که با همکاری شریک تجاری از کشور ایتالیا یک دستگاه رگلاتور در اختیار گرفته شد و طی این هفته عملیات ریل رواژ آغاز شده است تا پس از تکمیل به کارفرما تحویل داده شود.
مدیرعامل شرکت بالاست در خصوص پروژه پل روگذر سنجان نیز گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده با استان‌داراستان در خصوص مشکلات تملک اراضی امیدواریم ساخت این پروژه شتاب گیرد.
وی با بیان اینکه رویکرد مدیریتی در بالاست بر اساس فرمایشان مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: اعتقاد داریم فرمایشات رهبری، مصداق درون‌زایی اقتصاد مقاومتی در کشور شرکت‌های پیمانکاری مانند بالاست و تراورس هستند که درواقع دانش‌محور هستند و در اجرا مصداق مدیریت جهادی و در انجام پروژه مصداق بسیجی و ایثارگری هستند.
محمدی ب بیان اینکه «افتخار می‌کنیم بازوی اجرایی دولت در انجام پروژه‌ها هستیم و نام ایران و اعتقاد به ارزش‌های انقلاب در پروژه‌ها را یدک می‌کشیم» گفت: تلاش ما برای پاسخ این سؤال است که «تحریم‌ها هیچ تأثیری بر ما نخواهد داشت». درگذشته تحریم‌ها نشان داد که می‌تواند منشأ فرصت سازی باشد و آن دوران را پشت سر گذاشتیم.
مدیرعامل بالاست تأکید کرد: باید بدانیم که حرف جدی در زمینه تعمیر ماشین‌آلات و تولید سوزن برای گفتن داریم که این همان شعار درون‌زایی اقتصادی است و باید از سوی دولت از طرق مختلف مانند ارائه تسهیلات و دانش فنی مورد حمایت قرار بگیرد تا به ایستادگی خود ادامه دهیم
محمدی از فعالیت این شرکت در زمینه حمل بالاست از طریق ۱۵ معدن ملکی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در حال مذاکره با سه معدن بخش خصوصی در محورهای جدیدالاحداث هستیم. در زمینه ناوگان نیز شرکت بالاست دارای ۴۲۰ واگن برای حمل محمولات بالاست و ۵۰ واگن برای حمل بار راه‌آهن از معدن سنگال به بندرعباس برای حمل سنگ‌آهن است که این ۵۰ واگن در اختیار شرکت راه‌آهن قرار دارد.
مدیرعامل شرکت ساختمان و تأسیسات راه‌آهن(بالاست) اظهار داشت: آماده همکاری با استارت‌آپ‌ها برای ارتقا بهره‌وری ریلی با هدف افزایش بهره‌وری و مدیریت هزینه‌های پروژه‌ها هستیم. همچنین حاضر به تأمین نقدینگی در حد مناسب هستیم تا بتوانیم از آن‌ها در حوزه مدیریت ترکیبی پروژه‌ها استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: رفع مشکل بهره‌وری حمل‌ونقل ریلی و کلید شکوفایی آن نیازمند حمایت استارت‌آپ‌ها و انتقاد سازنده رسانه است تا هزینه‌های تمام‌شده کاهش یابد.
محمدی در پاسخ به سؤال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه هدف شما از شرکت در ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی چیست با توجه و توان و قدرت شرکت بالاست چه برنامه‌‌ای برای اقتصادی شدن و رقابت در سطح بین‌المللی دارد؟ گفت: تعداد شرکت‌های فعال در حوزه زیرساخت ریلی کشور محدود هستند و هدف ما از حضور در نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی این است که بگوییم مدیران قبلی این شرکت چه پروژه‌های مهمی در طول سال‌های اخیر اجرا کردند (بخش‌هایی از قطار راه‌آهن حومه‌ای تهران-گرمسار، دو قطعه از راه‌آهن خواف-هرات)، اما در سه ما گذشته موفق به ثبت برند خود در ایتالیا شدیم و طی دو ماه گذشته در مناقصات پروژه‌های جاده‌ای و ریلی کشور‌های قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان شرکت کردیم.
وی یادآور شد: امیدواریم با اقتصادی بودن موفق شویم اگرچه تا اقتصادی شدن راه طولانی در پیش داریم که آن نیز مستلزم حمایت‌هایی از دسته فاکتور‌های کلیدی است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 947487
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.