مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج از برقراری ارتباط مخابراتی این مرکز با سامانه استعلام معاینه فنی خودرو (سیمفا) به منظور استعلام خودروهای دارای معاینه فنی، خبر داد. 

به گزارش ایلنا، محمد حاجی جعفری گفت: در راستای اجرای طرح LEZ یا طرح کاهش که به منظور کاهش الودگی هوا در نظر گرفته شده است نیاز بود مرکز کنترل ترافیک شهرداری به سامانه سیمفا متصل شود.

حاجی جعفری ادامه داد: این مهم با پیگیری معاونت حمل و نقل و ترافیک و با همکاری سازمان فناوری و اطلاعات این دستگاه در حال حاضر برقرار شده و امکان انتقال اطلاعات پلاک خودروهای ثبت شده به منظور استعلام معاینه فنی خودرو از طریق دوربین های پلاک خوان به این سامانه فراهم شد.

وی در توضیح این مطلب گفت: با عملیاتی شدن این ارتباط کلیه اطلاعات خودروهای دارای معاینه فنی و دارای آلایندگی به مرکز کنترل ترافیک مخابره می شود.

حاجی جعفری ادامه داد: علاوه بر بهره برداری از این استعلامات به منظور راه اندازی طرح کاهش، می توان از اطلاعات مذکور، گزارشات مطالعاتی مناسبی دریافت کرد. این اطلاعات می تواند در تصمیم گیری های ترافیکی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: ارتباط با سامانه سیمفا یکی از گام های اصلی برای نزدیک شدن به اجرای طرح lez است که امید می رود با همکاری پلیس راهور و سایر دستگا‌ه‌های مرتبط اجرای طرح کاهش برای کنترل الودگی هوا در شهر کرج عملیاتی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.