عباس حق محمدلو سرپرست منطقه 9 شهرداری کرج روز دوشنبه اعلام کرد که این منطقه شهری به عنوان پایلوت مجری این پروژه شده است.
وی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و احتمال کمبود آب گفت: 20 هزار گیاه ثابت پوششی مانند فیلا که نیاز کمتری به آبیاری دارند جایگزین چمن در بلوارهای منطقه 9 شهرداری کرج شده است.
حق محمدلو خاطرنشان کرد: اکنون عمده گیاهان پوششی مورد استفاده در فضای سبز شهری چمن است که با اجرای پژوهش میدانی و تجربی در خصوص جایگزینی گیاه پوششی فیلا با نام علمی' Phyla nodiflora'به جای چمن در دستور کار سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج قرار گرفت.
این مسئول با اشاره به ضرورت توجه به موضوع زیبایی شناختی در فضای سبز و تاثیر گیاه فیلا در این زمینه، افزود: از مزایای این گیاه می توان طول دوره گلدهی 4 ماهه با گل های بسیار زیبا همچنین رنگ خاص برگ های این گیاه و زیبایی شهر در تمام ماه های سال اشاره کرد.
حق محمدلو از خصوصیات مهم گیاه فیلا، سازگاری کامل با شرایط آب و هوایی و مقاومت در مقابل خشکی و کم آبی، اسیدیته و شوری خاک، همچنین استقرار در شیب های خیلی تند و قدرت پالایندگی بسیار بالا اشاره کرد و گفت: مقاومت نسبت به آفات از دیگر ویژگی های این گیاه است.
وی اظهار داشت: با نصب لوله‌های آبیاری قطره‌ای در بلوارشهدای دانش آموزو بلال، مصرف آب به مقدار بسیار قابل توجهی کاهش یافته است.
کلانشهر کرج حدود 750 هکتار فضای سبز دارد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.