خسرو ساکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دانش آموزان در طول سال تحصیلی 97-96
مراحل هدایت تحصیلی را سپری کردند.
وی اظهار داشت: سه شاخص عملکرد تحصیلی دانش آموزان در پایه های هفتم و هشتم با ضریب یک و در پایه نهم با ضریب 3 ، فرم های نظر خواهی والدین و دانش آموزان و در نهایت بررسی های مشاوره ای تاثیر داشته و براین اساس فرم های الف و ب هدایت تحصیلی صادر می شود.
وی با بیان اینکه در مدارس البرز 504 مشاور تحصیلی فعالیت دارد، بیان داشت: هدایت تحصیلی در سال 97 بر اساس اسناد فرادستی و سند تحول بنیادین نسبت به سه سال گذشته با تغییراتی روبرو شده که اطلاعات کامل شیوه نامه هدایت تحصیلی به دانش آموزان و والدین در طول سال تحصیلی اطلاع رسانی شده است.
ساکی با بیان اینکه : سومین سال طرح هدایت تحصیلی در پایه نهم انجام شد، گفت: در فرآیند هدایت تحصیلی نظر والدین، دانش آموزان، دبیران در دروس تخصصی هر رشته، مشاور مدرسه و آزمون های سه گانه روانشناختی محاسبه می شود.
وی خاطر نشان شد: برای آشنایی بیشتر والدین و دانش آموزان با هدایت تحصیلی و فرآیند انتخاب رشته در پایه نهم، در مراکز مشاوره مربوط به آموزش و پرورش البرز خدمات راهنمایی و مشاوره رایگان هدایت تحصیلی ارائه می شود.
ساکی اضافه کرد: انتخاب رشته مهمترین تصمیم گیری دانش آموزان در زندگیشان است که باید برای انتخاب درست آن آگاهانه عمل کنند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد که 33 هزار و 396 نفر از آنان در پایه نهم تحصیل می کنند.
2819 / 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.