رمضان رستمی روز یکشنبه در نشست تخصصی ساماندهی کسب و کار در فضای مجازی استان البرزافزود: اخذ نماد اعتماد الکترونیکی به این معناست که سایت مربوط دارای مجوز و چارچوبی امن و قابل اعتماد برای خریداران خواهد بود.
وی اضافه کرد: گسترش فضای مجازی، موجب سهولت دسترسی عموم مردم در این حوزه شده و با ویژگی هایی همچون قابلیت دسترسی دائم، فرامکانی و فرازمانی در زندگی عموم وارد و شیوه تعامل افراد را متحول نموده است.
وی خاطرنشان کرد: عدم مواجهه چهره به چهره افراد در این فضا موجب اهمیت مضاعف در آن شده و امکان تخلفات و سوء استفاده هایی همچون ارائه کالا یا خدمات نامرغوب، تقلبی یا قاچاق بیشتر خواهد بود.
رستمی افزود: علاوه بر این در صورت نارضایتی و یا اشکال در خرید صورت گرفته، عدم دسترسی مشخص به فروشنده نیز موجب سردرگمی مصرف کنندگان شده که ضروری دارد در این فضا و بالاخص از طریق شبکه‌های اجتماعی خریداران جوانب احتیاط را رعایت کنند تا قربانی کلاهبرداری و یا خرید کالای فاقد کیفیت، اصالت یا نامرغوب نشوند.
وی گفت: مسائل موجود در این فضا باعث شد تا کمیسیون مبارزه به قاچاق کالا و ارز استان البرز، کمیته ساماندهی کسب و کارهای مجازی را با محوریت بازرسی و نظارت اصناف و حضور و همکاری سایر دستگاههای استانی ذیصلاح تشکیل دهد تا به موازات فضای حقیقی بازار، فضای مجازی نیز رصد، پایش و ساماندهی شود.
وی افزود: شهروندان در صورت مواجهه با شبکه یا سایت های متخلف و عرضه کالاهای قاچاق مراتب را از طریق تلفن های 5-32218154 به بازرسی و نظارت اصناف اطلاع دهند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.
2098/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.