محمد محمدی فرد دبیر ستاد زکات البرز روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تمام پایگاه‌های مجاز تعیین‌شده برای دریافت وجوهات فطریه و کفاره مردم در روز عید سعید فطر با نشان مشترک ستاد زکات استان فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: براساس مصوّبه آخرین جلسه ستاد زکات البرز کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی، مساجد و برخی مؤسسات مجاز نسبت به برپایی پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره اقدام و نیروی انتظامی نیز بر عدم فعالیت سایر مراکز متفرقه و غیرمجاز نظارت می کند.
وی بابیان اینکه در سال 96 مردم روزه‌ دار استان البرز رقمی معادل 2 میلیارد و 600 میلیون تومان به عنوان زکات فطره و کفّاره به کمیته امداد پرداخت کردند، افزود: امسال تمام وجوهات فطریه پرداختی مردم برای رفع نیاز خانوارهای مددجوی دارای وضع اضطرار هزینه می شود.
محمّدی فرد گفت: ستاد زکات استان البرز به ریاست آیت اللّه حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهر کرج، استاندار البرز به عنوان قائم‌مقام و متشکل از دستگاه‌ها و نهادهایی ازجمله کمیته امداد، بهزیستی، صداوسیما، اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی، تبلیغات اسلامی و رئیس شورای اسلامی استان فعالیّت می‌کند.
دبیر ستاد زکات استان البرز با اعلام اینکه مردم البرز می‌توانند از روش‌های نوین برای پرداخت زکات فطره نیز استفاده کنند افزود: روزه‌داران عزیز می‌توانند با شماره‌گیری 3557 از طریق تلفن ثابت و 0263557 از طریق تلفن همراه و سپس انتخاب گزینه دو زکات فطره خود را پرداخت کنند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با اعلام اینکه ‌اکنون حدود 32 هزار مددجوی تحت حمایت دائمی این نهاد در البرز هستند و سالانه ده‌ها هزار نفر نیز به صورت موردی و مقطعی از کمیته امداد خدمت دریافت می‌کنند از مردم البرز درخواست کرد در صورتی که در بین اقوام و آشنایان نیازمندی را نمی‌شناسند وجوه فطریه و کفاره خود را به پایگاه‌های تعیین‌شده ستاد زکات استان پرداخت کنند.
همچنین بهزیستی استان البرز 200 پایگاه را درسطح مناطق مختلف شش شهرستان استان البرزآماده دریافت زکات فطره کرده است.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.