فخرالدین صابری طالقانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: موضوع بیمه هنرمندان صنایع دستی در سال های اخیر تبدیل به یک دغدغه جدی شده و بایستی با بسیج ابزارهای موجود راهکارهای قانونی لازم برای رفع این نقیصه احصا و عملیاتی شود.
وی ادامه داد: دراین بخش ، ایراد تفسیر شخصی از برخی جملات و عبارات در دستورالعمل‌ها آیین نامه ها و بخشنامه های ابلاغی وجود دارد .
صابری طالقانی گفت: اکنون این موضوع به یک معضل بزرگ در بخش بیمه صنایع دستی، گردشگری، سرمایه‌گذاری و میراث فرهنگی در البرز تبدیل شده است.
وی دربخش دیگری از سخنانش بیان داشت: از سوی دیگر آموزش صنایع دستی و ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی برای زنده نگه داشتن مواریث گذشتگان ، انتقال آن به نسل جدید و ایجاد اشتغال در البرز مهم و ضروری است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: دراین زمینه نیز کاستی‌هایی وجود دارد و اکنون فقط در2 شهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ مرکزآموزش داریم.
وی ادامه داد: از سویی تنها شهرستان فردیس دارای بازارچه دائمی صنایع دستی است و بایستی این بازارچه ها در استان البرز گسترش یابد.
صابری طالقانی بیان داشت: به تازگی هنرمندان برگزیده نشان مرغوبیت کالا و منتخبان نشان اصالت یونسکو در استان البرز تجلیل شدند.
حدود 5 هزار هنرمند صنایع دستی در البرز فعالیت دارند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.