دکترمهرداد بابایی روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد شدید دیشب در منطقه حصارک کرج باعث از جا کنده شدن درب منزل مسکونی ومصدومیت مرد 29 ساله ای از ناحیه پا شد.
وی ادامه داد:بلافاصله با اعلام حادثه به اورژانس115 البرز، نزدیکترین آمبولانس اورژانس به محل اعزام شد و مصدوم به بیمارستان کوثرکرج انتقال یافت.
وی بیان داشت: در شهرستان فردیس نیز بر اثر سقوط بیلبورد تبلیغاتی، زن 31 ساله ای از ناحیه پا مصدوم شد که وی نیز به بیمارستان امام حسین (ع) محمد شهر منتقل شد.
بابایی خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور در خصوص تکرار و ادامه وزش باد شدید در منطقه و به منظور پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و وارد شدن خسارات مالی و جانی لازم است تمهیداتی در نظر گرفته شده و شهروندان کرجی و مردم البرز نیز نکات لازم را رعایت کنند.
بابایی گفت: درچنین مواقعی درصورت نداشتن کار ضروری، مردم از منازل خود خارج نشوند، اتومبیل خود را در مکانی امن بدور از کابل های تلفن و برق و همچنین درختان ضعیف و خشکیده متوقف کنند.
وی افزود: بستن پنجره ها و زدن چسب پهن به صورت ضربدری روی شیشه پنجره ها ضروری است .
ی گفت:درصورتی که بیرون از ساختمان هستیم، حتما مراقب کودکان خردسال باشیم و از رفتن به پشت بام به هر دلیلی جدا خود داری کنیم.
این مسئول یادآور شد: درصورت توام شدن رانندگی با شروع تند باد حتما خودرو را در سمت راست خیابان یا جاده متوقف کنیم، آنتن تلویزیون را که در پشت بام یا ایوان منزل وجود دارند کاملا محکم کنیم و ازحضور در اماکن مرتفع مانند پل های هوایی یا روگذرها و پیاده راه های خطرناک پرهیز شود.
وی اظهارداشت: پناه گرفتن زیر درختان تنومند، داربست ها و ساختمان های نیمه کاره خطر ساز است و وسایلی که ممکن است بر اثر باد جابجا شوند را باید در فضای آزاد به ویژه بالکن ها و لبه پنجره ها جمع آوری کرد.
تندباد شامگاه دوشنبه در البرز خساراتی به شبکه های برق وارد کرد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.