حشمت الله کشیری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته 3 نفر متخلف صید غیرمجاز که با یک رشته تور سالیک اقدام به صید 55 قطعه ماهی رودخانه ای کرده بودند، دستگیر و بعد از تشکیل پرونده تخلف، پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.
وی با بیان اینکه این متخلفین از رودخانه شاهرود طالقان اقدام به صید کرده بودند، اظهار داشت: در حال حاضر خودروی متخلفین طی دستور مقام قضایی توقیف است.
وی با اشاره به اینکه هنوز دستورالعمل و مجوز صید ماهی صادر نشده، گفت: این دستورالعمل از طریق سامانه شکار صید اعلام می شود و متقاضیان به جای مراجعه حضوری به ادارات حفاظت محیط زیست می توانند از طریق سامانه شکار صید ثبت نام کرده و مجوزشان را در صورت اعلام موافقت، دریافت کنند.
کشیری اضافه کرد که زمان اعلام دریافت مجوز در سال گذشته اوایل خرداد ماه بوده ولی اعلام این زمان بستگی به وضعیت جوی و تخم ریزی آبزیان دارد.
وی گفت: به غیر از این مورد، تا به حال تخلفات مشاهده شده در صید ماهی، ضبط آلات صید همچون قلاب و تور نامریی بوده و صیدی انجام نشده بود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان ادامه داد: همچنین هفته گذشته یک مورد زنده گیری بزغاله وحشی که از مادرش دور افتاده بود و در خطر حمله عقاب بود، توسط دوستداران محیط زیست انجام شد که تحویل اداره حفاظت محیط زیست طالقان شد.
وی از مردم خواست که با توجه به اینکه هنوز دستورالعملی بابت صید وشکار اعلام نشده، همکاری لازم را با عوامل اجرایی محیط زیست داشته و از هرگونه صید غیرمجاز خودداری کنند.
3 شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات ساوجبلاغ دستگیر شدند
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت که شب گذشته 3 شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات ساوجبلاغ هم مرز با طالقان دستگیر شدند.
حکیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این 3 شکارچی قبل از شروع به شکار توسط ماموران یگان حفاظت شناسایی و دستگیر شدند.
وی اظهار داشت: همچنین ادوات جرم که شامل اسلحه گلوله زنی بود توقیف و همراه با این ادوات تحویل مراجع قضایی شدند.
وی از مردم خواست تا همکاری های لازم را با مامورین یگان حفاظت داشته باشند زیرا حفاظت محیط زیست نیرو و امکانات لازم را برای پوشش تمام مناطق تحت نظر ندارد و اگر تخلفی را مشاهده کردند مراتب را به محیط زیست اعلام کنند.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.