به گزارش ایرنا، مهدی جوهری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از جمله آسیب‌های جدی در کشور، از هم گسیختگی خانواده‌ها و افزایش طلاق توافقی در بین خانواده‌ها و زوج‌های ایرانی است.
وی اضافه کرد: کمبود مهارت‌های زندگی مشترک، کاهش مسئولیت‌پذیری و تعهد اخلاقی، افزایش فاصله نسلی بین اعضای خانواده، تعویق سن هویت، وابستگی بیش از اندازه فرزندان به والدین و نبود استقلال فکری، مشکلات اقتصادی و رشد رسانه‌ها و ابزار فرهنگی مدرن از عوامل دیگر این ناهنجاری اجتماعی است.
جوهری گفت: با هدف کاهش رشد طلاق در استان، مرکز مشاوره پیش از طلاق دادگستری کل استان البرز به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم از ابتدای سال 94 آغاز به کار و کلیه پرونده‌های طلاق توافقی به صورت متمرکز برای انجام مشاوره‌های فردی به این مرکز ارجاع می‌شوند.
وی ادامه داد: با توجه به ابلاغ شورای اجتماعی کشور درخصوص اجرای برنامه‌های متنوع به منظور کاهش طلاق، برگزاری دوره‌های مدیریت مهارت و دانش رفتار (طرح مهر) در قالب مشاوره‌های گروهی به عنوان یکی از این برنامه‌ها در دستور کار این معاونت قرار گرفت که با توجه به بازخورد‌های موجود مورد استقبال زوج ها قرار گرفت.
جوهری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 70 ساعت دوره آموزشی برای بیش از 60 زوج متقاضی طلاق در شهر کرج برگزار شده خاطر نشان کرد: برگزاری دوره‌های طرح مهر برای زوج های در آستانه جدایی و طلاق به عنوان فرصتی برای بازنگری مسیر طی شده و تأمل بر ویژگی‌های فردی برای خودشناسی و آشنایی با مهارت‌های زندگی مشترک می‌تواند کمک قابل توجه ای به پیشگیری از طلاق و صیانت از نهاد خانواده کند.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.