به گزارش ایرنا، رضا زراعی شامگاه سه شنبه در مجمع سالانه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز افزود: برای جلوگیری از حوادث در ورزش کوهنوردی نیاز است تا آموزش خود امدادی در بین ورزشکاران گسترش یابد.
وی گفت: توسعه بوم گردی از مواردی است که هیات های ورزشی کوهنوردی باید در برنامه های خود داشته باشند.
زارعی اظهار داشت: جایگاه واقعی کوهنوردی و صعودهای ورزشی البرز بسیار فراتر از وضعیت کنونی است.
رئیس فدراسیون کوهنوردی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با هدف توسعه هر چه بیشتر این رشته ورزشی انتظار ما از باشگاه ها این است که به اقتصاد ورزشی ورود کنند.
زارعی حمایت از ساخت خانه های کوهنوردی روستایی را از جمله برنامه های فدراسیون کوهنوردی عنوان و ادامه داد: البرز جزء 5 استان برتر کشور در ورزش است و همواره سهم پررنگی در کاروان های اعزامی به المپیک و بازی های آسیایی داشته است.
وی ادامه داد: شهرستان های کرج و ساوجبلاغ جزء سرآمد ترین شهرستان های کشور از لحاظ تعداد کوهنورد است.
مدیرکل ورزش و جوانان البرز نیز در این مجمع با بیان اینکه برنامه ریزی و آموزش 2 رکن اصلی برای هیات های ورزشی است ، گفت: هیات کوهنوردی البرز از لحاظ شاخص آموزشی در رتبه پنجم کشور قرار دارد که باید تقویت شود.
امیر غفرانی افزود: وجود قله های طبیعی و متعدد در استان البرز نعمت و موهبت خدادادی است که می توان از این ظرفیت برای توسعه هر چه بیشتر ورزش کوهنوردی بهره برد.
وی با اشاره به اینکه با آژانس های گردشگری در جهت توسعه توریسم ورزشی در حال هماهنگی هستیم اظهار داشت: استان البرز آمادگی میزبانی از مسابقات رشته های مختلف کوهنوردی و صعودهای ورزشی را دارد.
وی با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته به زودی دیواره استاندارد در البرز نصب می شود گفت: شرایط پوشش در رشته کوهنوردی در این استان به گونه ای است که آقایان و بانوان می توانند دوشادوش یکدیگر رشد کنند.
مدیر کل ورزش و جوانان البرز در ادامه با اشاره به برگزاری رقابت های آسیایی در استان افزود: تمام هیات های ورزشی در استان مکلفند قبل از آغاز بازی های آسیایی مجمع برگزار تا بتوان بهتر برای برگزاری این رقابت ها، برنامه ریزی کرد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.