خسرو ساکی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جشنواره الگوهای برتر تدریس از جمله فعالیتهای گروههای آموزشی دوره متوسطه است که هر سال در دو بخش حضوری و مقاله نویسی تا سطح کشوری برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه کشوری این جشنواره در اصفهان مستقر است، یادآور شد: در آیینی که به مدت دو روز در اصفهان برگزارمی شود از نفرات برتر کشوری چهاردهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس تجلیل به عمل می آید.
وی تصریح کرد : این جشنواره در راستای اجرای راهکار 7-11 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر توسعه زمینه پژوهشگری و افزایش حرفه ای معلمان و انتقال تجارب و دستاورد های علمی و ایجاد فرصت های باز آموزی مستمر علمی ، تحقیقاتی و مطالعاتی به اجرا در می آید.
وی اضافه کرد: توسعه مشارکت کارکنان و دانش آموزان در مدرسه ، توانمند سازی کارکنان و دانش مدیریتی مدیران در مقابله با چالش های موجود در واحد های آموزشی را از جمله بخش های اصلاح شده بخش نامه این جشنواره کشوری را نسبت به سال قبل تشکیل می دهد.
وی بیان داشت: این جشنواره در فرآیند یاددهی و یادگیری نقش مهی دارد که انتظار می رود فرهنگیان فعال در دوره متوسطه مشارکت مطلوب در اجرای آن داشته باشند.
وی هدف از برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس را اشاعه تجارب برتر در میان معلمان، اثربخشی روش های تدریس و تعمیق یادگیری دانش آموزان به منظور کیفیت فرآیند آموزش ، یادگیری و فراهم آوردن زمینه های اجرایی توسعه مهارت های حرفه ای معلمان ذکر کرد.
وی ادامه داد: در مرحله استانی چهاردهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس 14 اثر منتخب از نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز مورد ارزیابی داوران قرار گرفت که یک اثر برتر شناخته شد و به مرحله کشوری راه یافت.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و حدود 25 هزار معلم دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.