حمید یاری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس رایزنی های فدراسیون جهانی کشتی با اتحادیه جهانی کشتی ، استان البرز اولین دوره رقابت های کشتی آزاد و فرنگی نونهالان آسیا شد.
وی با بیان اینکه این رقابت ها در اواخر مرداد ماه سال جاری برگزار می شود، اظهار داشت: سیزدهمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام شاهد با حضور 9 کشور خارجی و 4 تیم از کشورمان، روزهای 10 و 11 آذرماه سال گذشته در سالن انقلاب شهر کرج برگزار و در پایان تیم ایران A با شکست تیم روسیه به عنوان قهرمانی رسید.
یاری گفت: همچنین رقابت های کشتی آزاد جام روز جهانی کودک روزهای 30 آبان و یکم آذرماه پارسال و مسابقات کشتی فرنگی روزهای 3 و 4 آذرماه سال 96در رده سنی نونهالان به میزبانی استان البرز در مجموعه انقلاب شهر کرج برگزار شد.
وی ادامه داد: برگزاری خوب این رقابت ها موجب شد تا میزبانی نخستین دوره رقابت های کشتی نونهالان آسیا نیز به استان البرز داده شود.
رئیس هیات کشتی البرز در ادامه اظهار داشت: بیش از 5 هزار و 200 کشتی گیر بیمه شده در بخش دختران و پسران در این استان در رشته ورزشی کشتی مشغول به فعالیت هستند.
یاری افزود: ورزشکاران این استان در سال 96، موفق به کسب 3 مدال جهانی، 5 آسیایی، 24 بین‌المللی و 62 مدال کشوری در سال 96 توسط کشتی‌گیران آزاد و فرنگی رده‌های مختلف شده اند.
وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از40 اعزام به مسابقات کشوری در دو بخش آقایان و بانوان انجام شد که مهم ترین این مدال ها شامل قهرمانی حسین نوری در مسابقات آسیایی دهلی نو و قهرمانی جهانی، کسب مدال های آسیایی و جهانی توسط علیرضا کریمی و کار جوانمردانه این کشتی در عدم رویارویی با حریف رژیم صهیونیستی که مورد تقدیر جامعه ایران و رهبر انقلاب قرار گرفت .
یاری گفت: قهرمانی یوسف قادریان در مسابقات آسیایی باکو و قهرمانی جهان و رضا خدری در مسابقات آسیایی بود و انتخاب رضا خدری و حسین نوری به عنوان برترین کشتی گیران جهانی در ماه مارس از دیگر افتخار آفرینی های کشتی گیران البرزی بوده است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.