در راستای تدوین سند ارتقای وضعیت خانواده البرز جلسه ای با حضور مدیرکل امور بانوان البرز و جمعی از  مدیران و اعضای سازمان های مردم نهاد استان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مریم اسماعیل فرد امروز در جلسه‌ای که در راستای تدوین سند ارتقای وضعیت خانواده البرز و با حضور جمعی از اعضای سازمان‌های مردم نهاد استان، برگزار شد، گفت: رویکرد فعالیت دفتر بانوان استان با رویکردی از پایین به بالاست. در کشورهای توسعه یافته به این نتیجه رسیدند اگر دولت تنها  با مصلحت خود، تصمیماتی اتخاذ کند، برنامه‌هایشان با مشکل روبرو خواهد شد.

وی افزود: امروز نگاه دولت متفاوت از گذشته است لذا در مرحله تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، باید با نگاه ویژه نسبت به مشکلات جامعه، آگاهی پیدا کرد و دنبال راهکار دقیق بود.

اسماعیل فرد با عنوان اینکه سمن‌ها و فعالان مردم نهاد، بازوی توانای دفتر بانوان البرز، هستند، تصریح کرد: نهاد‌های غیر دولتی می تواند در تدوین این سند به نهادهای دولتی کمک کند.

مدیرکل امور بانوان استان البرز، اظهار داشت: در آینده نزدیک در راستای ساماندهی و هم افزایی انجمن‌های خیریه ها و تشکل‌های هم سو، اقداماتی ایجاد می شود.

وی با عنوان اینکه این اقدامات عمدتا در راستای تسهیل انجمن‌هاست، اضافه کرد: مسئولان با تسهیل امور بانوان و خانواده، نیازمند حمایت و کمک نهادهای مردمی هستند و این به معنی کنار کشیدن دولت از مسئولیت خود نیست.

در این جلسه، فعالان که عمدتا بانوان بودند در ارتباط با مشکلات و چالش‌های پیش روی زنان و خانواده های شهرستان های البرز و حاشیه های کلانشهر کرج، پیشنهادات خود را ارائه کردند.

در موارد مطرح شده که عمدتا مسایل خاص زنان استان البرز، بود به آسیب‌های اجتماعی زنان و دختران اشاره شد. اشتغال و کارآفرینی زنان بد سرپرست و بی سرپرست، امنیت شغلی بانوان، آموزش خانوده، اشتغال خانگی، طلاق، اعتیاد، ورزش و اوقات فراغت، حوزه های دینی و آموزه های مذهبی، سلامت، کمکهای اولیه و بهداشت و در نهایت ارتباط سمن ها و نهادهای دولتی با اجرایی شدن تصمیمات حمایتی در بحث تدوین سند ارتقای وضعیت خانواده، مورد توجه مدیران سازمان های غیر دولتی بود که در این جلسه مطرح شد.

همچنین موضوع رشد جمعیت و مهاجرپذیری استان البرز مطرح شد که با توجه به وجود چند زندان در حاشیه شهر کرج، باعث مهاجرت خانواده زندانیان و با اقامت در خانه‌های ناامن حاشیه کرج شده که اغلب از بهداشت و آموزش دور افتاده هستند. زنان این قشر از جامعه البرز در مشاغل سخت با درآمد ناچیز و فرزندان این خانواده ها به عنوان کودکان کار در معابر و خیابان شهر با آسیب و بحران روبرو هستند. 

از طرفی سیل مهاجران جویای کار اتباع خارجی به سمت البرز، زنان و کودکان این قشر را دچار خطرات و آسیب های اجتماعی می کند که تبعات آن شهر و استان را درگیر مشکلات و آسیب های اجتماعی خاص خود کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.