به گزارش ایرنا، ابراهیم جوادی، بهروز یاری، علیرضا حیدری وعلیرضا کریمی کشتی گیران بزرگی هستند که از این خطه برخاسته اند و مدال های زیادی در سطح جهانی و آسیایی به کشور تقدیم کرده اند.
این روزها، کشتی البرز در حال جهشی به سوی پرتابی عظیم است که می توان با استفاده از این ظرفیت هر چه بیشتر کشتی ایران را به نقطه ای بسیار امیدبخش تر از امروز سوق داد، این در حالی است که این استان در بخش بانوان نیز در همین رشته توانسته ورزشکاران موفقی را تربیت کند.
دبیر فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران در مجمع سالیانه هیات کشتی البرز با تاکید بر اینکه کشتی البرز روند رو به رشدی در حال طی کردن است گفت: تحولات بسیار خوبی در سال 96 در کشتی این استان و روند قهرمانی انجام و روند قهرمانی کشتی گیران نیز رو به رشد اساسی است.
رضا لایق با بیان اینکه منابع مالی در کشتی استان ها با کمبود مواجه است افزود: با وجود مشکلات زیادی که کشتی در کشور از نظر مالی مواجه است نه تنها در استان البرز، بلکه در دیگر استان های کشور نیز برنامه ها رو به جلو است و کشتی گیران بسیاری توانسته اند مدال آوری کنند.
وی اضافه کرد: امسال بودجه کشتی کشور160 میلیارد تومان است که می توان گفت کاهش یافته ، سال گذشته از محل کمک های مردمی برای اعزام کشتی گیران و مسابقات بهره گرفته شد که نشان دهنده کمبود اعتبارات برای ورزش اول کشور است.
لایق گفت: در این میان کشتی استان البرز توانسته موفقیت های بسیار خوبی را کسب و به همین منظور درصدد رایزنی های لازم برای واگذاری مسابقات کشتی نونهالان آسیا به این استان هستیم.
مدیرکل ورزش و جوانان البرز نیزدر مجمع سالیانه هیات کشتی این استان گفت: با توجه به قهرمانان زیادی که از این خطه برخاسته اند، می توان استعدادهای زیادی را در رشته ورزشی کشتی از این استان شناسایی کرد، چرا که استعداد یابی در پایه ها موجب افزایش مدال آوری در ورزش می شود.
امیر غفرانی با بیان اینکه با همین هدف به هیات کشتی البرز کمک های در حد توان خوبی شده است، اظهار داشت: سال گذشته حدود 4 میلیارد تومان به هیات های ورزشی این استان کمک شد و از اجاره سالن های ورزشی برای هزینه های هیات ها نیز استفاده شده است.
وی با بیان اینکه شهرستان‌های استان البرز دارای ظرفیت بسیار بالا کشتی است، افزود: کشتی استان البرز قابلیت مدال آوری آسیایی و جهانی را دارد.
غفرانی با اشاره به بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی است، اضافه کرد: تعداد مدال و افتخارات و اعزام ‌‌های کشتی البرز نشان دهنده روند رو به رشد و پیشرفت کشتی استان است.
رئیس هیات کشتی البرز نیز گفت: بیش از 5 هزار و 200 کشتی گیر بیمه شده در بخش دختران و پسران در این استان در رشته ورزشی کشتی مشغول به فعالیت هستند.
حمید یاری افزود: ورزشکاران این استان در سال 96، موفق به کسب 3 مدال جهانی، 5 آسیایی، 24 بین‌المللی و 62 مدال کشوری در سال 96 توسط کشتی‌گیران آزاد و فرنگی رده‌های مختلف شده اند.
وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از40 اعزام به مسابقات کشوری در دو بخش آقایان و بانوان انجام شد که مهم ترین این مدال ها شامل قهرمانی حسین نوری در مسابقات آسیایی دهلی نو و قهرمانی جهانی، کسب مدال های آسیایی و جهانی توسط علیرضا کریمی و کار جوانمردانه این کشتی در عدم رویارویی با حریف رژیم صهیونیستی که مورد تقدیر جامعه ایران و رهبر انقلاب قرار گرفت .
یاری گفت: قهرمانی یوسف قادریان در مسابقات آسیایی باکو و قهرمانی جهان و رضا خدری در مسابقات آسیایی بود و انتخاب رضا خدری و حسین نوری به عنوان برترین کشتی گیران جهانی در ماه مارس از دیگر افتخار آفرینی های کشتی گیران البرزی بوده است.
نائب رئیس هیات کشتی البرز گفت: تاکنون پنج مربی در رشته کشتی کلاسیک و 10 مربی نیز در رشته آلیش در استان البرز پرورش یافته که این موضوع البرز را در جایگاه‌ معدود استان‌های کشور در زمینه تربیت مربی کشتی بانوان قرار داده است.
مونا میرزایی با تاکید بر اینکه هیات کشتی فردیس در زمینه بانوان رشد و فعالیت زیادی داشت، اضافه کرد: در سال 96 مدال نقره الهه رضایی در رقابت‌های آسیایی ترکمنستان کسب شد، البته امسال کشتی بانوان استان البرز باید رشد چشمگیر داشته باشد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.