فرشید علیزاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آسیب های اجتماعی یکی از مسائل مهم جامعه را تشکیل می دهد که آموزش مهمترین نقش را در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در گروه سنی نوجوانی و جوانی دارد.
وی بیان داشت: این کارگاه ها با عنوان پیشگیری از اعتیاد، تاب آوری ، صیانت از سرمایه های اجتماعی، شناخت رفتارهای پرخطر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و آگاهی بخشی به دانش آموزان و خانواده ها درمدارس این استان دایرشد.
وی تصریح کرد: در این کارگاه ها 34 هزار نفر تحت پوشش سرفصل های کارگاه های آموزشی کاهش آسیب های اجتماعی قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از برنامه های اصلی حوزه سلامت در آموزش و پرورش البرز را تشکیل می دهد، خاطر نشان کرد: کسب مهارت ها ی لازم به منظور داشتن رفتار مناسب در مقابل آسیب های اجتماعی به ویژه در گروه سنی دانش آموزی از جمله اهداف دیگر برگزاری این کارگاه های آموزشی را تشکیل داد.
وی اضافه کرد: مسئولیت آموزش این کارگاه ها را کارشناسان مجرب و فعال در حوزه آسیب های اجتماعی بر عهده داشتند.
علیزاده در ادامه به همکاری جمعیت هلال احمر استان در زمینه آموزش آسیب های اجتماعی به دانش آموزان خوابگاه های شبانه روزی و والدین 10 مدرسه ابتدایی حاشیه و آسیب پذیر البرز پرداخت و اظهار داشت : این دوره ها نیز با عنوان توانمندسازی پیشگیری از اعتیاد و مهارت های فرزندپروری برگزار شد.
وی یاد آور شد: با توجه به محورهایی از جمله مهاجرت پذیری و حاشیه نشینی در البرز نیاز به گسترش برنامه های آموزشی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این استان داریم.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.