در شورای‌شهر کرج با معرفی 4 نامزد دیگر، تعداد نامزدهای معرفی شده برای تصدی شهرداری به 7 نفر افزایش یافت و در نهایت امروز هم شهردار انتخاب نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز در شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر کرج و با توجه به تاکید رییس شورا در جلسه گذشته، دستور جلسه با موضوع انتخاب شهردار، دنبال و به نتیجه نرسید.

با معرفی مجید سریزدی به عنوان تنها نامزد 8 نفر از اعضا، در دو جلسه گذشته منصور وحیدی نیز علیرغم گذشت زمان مقرر شده از طرف رییس شورا، دو نامزد به نام های ایرانی و عسگری معرفی کرد. 

در ادامه جلسه امروز نیز با وجود مخالفت تعدادی از اعضا، دشتگرد و بزنی، دو عضو دیگر شورا با توجه به گذشت بیش از 40 روز از وقت مقرر، 4 نامزد دیگر معرفی کردند و بدین ترتیب جلسه امروز نیز با معرفی نامزدهای جدید دنبال و بدون نتیجه ماند.

 

شهردار کرج مردانه ماند

سارا دشتگرد، رییس کمیسیون پژوهش شورا، گفت: قانون به اعضا سه ماه وقت داده که شهردار را انتخاب کند و دلیلی برای تعجیل در انتخاب شهردار نمی بینم.

وی با یادآوری اینکه هر عضو شورا حق معرفی فرد مورد نظر خود را دارد در ادامه علی‌اصغر کمالی‌زاده و هیربد معصومی را در شورا معرفی کرد. 

این عضو شورای شهر در جلسات گذشته در یکی از اظهار نظرات خود مبنی بر شاخص های انتخاب شهردار، تاکید داشت که معتقد است یک بانو می تواند به عنوان نامزد شهردار کرج معرفی شود و این اظهار نظر این موضوع را تداعی می کرد که شاید حداقل یک نفر از نامزدهای این عضو شورا، بانو باشد در حالیکه نامزدهای معرفی شده دشتگرد، مخالف اظهار نظرات وی بودند.

 

 وقت شورا را با معرفی نامزد، نگیریم

فرج‌الله ایلیات، عضو شورای شهر کرج، گفت: بعد از گذشت 40 روز و نزدیک شدن به مهلت قانونی، لازم است انتخاب شهردار به نتیجه مشخص خود برسد.

ایلیات با کنایه به گزینه های معرفی شده دشتگرد، گفت: کاملا مشخص است که افراد معرفی شده شهرداری رای اکثریت را کسب نمی کنند لذا لزوم تبعیت شورا از اکثریت، مهم است و از دست رفتن زمان به نفع شهر و مردم نیست و اعضا باید شهر را از این وضعیت خارج کنند.

ایلیات با عنوان اینکه درست است سرپرست شهرداری کرج، امور شهرداری را به خوبی انجام می دهد ولی انتخاب نشدن شهردار با توجه به از دست رفتن زمان به نفع شورا نیست.

عضو شورای شهر کرج با یادآوری گذشت زمان معرفی گزینه‌های اعضا، تصریح کرد: معرفی نامزدهای جدید نه تنها وقت شورا را می گیرد بلکه نتیجه هم ندارد چراکه با توجه به گزینه اکثریت، انتخاب نهایی مشخص است. 

 

شورا تابع اکثریت باشد

محمدحسین خلیلی اردکانی، عضو دیگر شورای شهر ضمن قدردانی از اظهارنظر ایلیات، اذعان داشت: مردم در نهایت در مورد ما قضاوت می کنند لذا لازم است مصوبات شورا عملی و قابل احترام باشد.

وی با اشاره به اینکه در انتخاب شهردار قبل علیرغم مخالفت تعدادی از اعضا به رای اکثریت احترام گذاشتیم، ادامه داد: این اتفاق تا جایی دنبال شد که احساس کردیم باید مخالفت خود را با روند کار شهردار،  اعلام کنیم.  

خلیلی اردکانی تاکید کرد: مردم را ناامید نکنیم و رای اکثریت را ولو اگر مخالف باشیم، قبول کنیم چراکه اگر مردم تابع اکثریت نبودند در کشور مشکلات بسیاری ایجاد می شد.

 

معرفی نامزد شهردار، حق اعضاست

منصور وحیدی، نائب رئیس شورای شهر در واکنش به سخنان خلیلی اردکانی، گفت: درست است تعدادی از اعضا در انتخاب نصیری، رای اکثریت را قبول کردند اما به علت مخالفت خود عملکرد شهردار را به درستی، منعکس نکرده و در واقع روز را شب و سفید را سیاه، نشان دادند.

وی ادامه داد: نصیری ایراد هم داشت اما انصاف را رعایت نکردیم و اعضا بنای ناسازگاری با وی گذاشتند. 

وحیدی با تاکید اینکه معرفی نامزد حق اعضا بوده و این فرصت هنوز وجود دارد، تصریح کرد: من در جلسات قبل آقایان ایرانی و عسگری را معرفی کردم که امروز یکی از آنها برای معرفی حاضر خواهند شد. باید افرادی انتخاب شوند که مردم را به لیست امید، خوشبین کنند لذا نامزد خود را معرفی و این موضوع را حق قانونی خود می دانم.

 

ترکاشوند نامزد شهرداری شد

فریده بزنی بیرانوند، عضو شورا گفت: معتقدم دو عضو شورا یعنی آقای ایلیات و آقای زارع صلاحیت شهردار شدن را دارند اما با این موضوع موافقت نکردند. 

وی ضمن معرفی شهردار منتخب شورای چهارم، علی ترکاشوند را به عنوان نامزد خود معرفی کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه ایشان پیشتر سمت شهردار کرج را بر عهده داشتند، معرفی می شود.  

بزنی همچنین وجه الله خدمتگزار را به عنوان گزینه دوم خود معرفی کرد و اذعان داشت: می توان برای هر دو نامزد از طریق خرد جمعی، تصمیم گیری شود. 

 

شایان ذکر است فرج الله ایلیات و عباس زارع، دو عضو شورای شهر، نامزد منتخب نبیونی بودند که علیرغم تاکید مجدد رییس شورا به دلیل مخالفت هر دو عضو از لیست نامزدهای معرفی شده حذف شدند. 

بدین ترتیب با معرفی 4 نامزد جدید، تعداد کاندیدای تصدی شهرداری کرج به 7 نفر افزایش یافت. 

جلسه شصت و دوم نیز امروز با بحث و تبادل نظر اعضا تا جایی طول کشید که به درخواست رییس شورا و تصمیم گیری اعضا مقرر شد عصر امروز ادامه روند انتخاب شهردار تنها با معرفی تعدادی از نامزدها ادامه پیدا کند و علیرغم تاکید تعدادی از اعضا مبنی بر تصویب تصمیم نهایی انتخاب شهردار، این موضوع مورد قبول رییس شورا واقع نشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.