به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی روز شنبه در نشست با دستگاه های زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان البرز که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در کرج برگزار شد، گفت: باید از ظرفیت های موجود و رسانه ها به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی برای این منظور بهره برد.
وی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ و هنر اهمیت قابل توجهی دارد، هم افزایی دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این عرصه را ضروری دانست و اظهار داشت: باید داشته هایمان را به یکدیگر نزدیک کنیم تا تاثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشیم.
**استفاده درست از سرمایه های فرهنگی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه استفاده درست از سرمایه های فرهنگی و هنری در کشور را یک ضرورت دانست و گفت: باید دارایی هایمان را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا بتوانیم به گونه ای مطلوب فعالیت کنیم.
**اهمیت فعالیت های قرآنی
صالحی در ادامه گفت: حوزه قرآنی از حوزه های مهم فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در تمام سطوح دارای اهمیت است و هم افزایی دستگاه های زیرمجموعه وزارتخانه می تواند باعث شود تا فعالیت های قرآنی گسترش یابد.
وی با تاکید بر اینکه باید دارایی های ما در حوزه فعالیت های قرآنی به یکدیگر وصل شود، خاطرنشان کرد: دین نقش اصلی در هویت جامعه ما ایفا می کند و باید برای گسترده تر شدن فعالیت ها و اطلاع رسانی مناسب تر، کارکردهای خود را به هم نزدیک تر کنیم.
**استفاده از ظرفیت رسانه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده از ظرفیت رسانه های استان به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی برای انعکاس فعالیت های فرهنگی و هنری را ضروری دانست و گفت: باید فرصت های ارتباطی را برای اطلاع رسانی بهتر اقدامات فرهنگی و هنری در خدمت یکدیگر بگیریم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی حوزه ای قابل توجه از لحاظ تاثیرگذاری در بخش های فرهنگی و اجتماعی است، اظهار داشت: همه بخش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به کمک موضوع کتاب و کتابخوانی بیایند.
صالحی همچنین گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در حوزه تشویق و ترغیب مردم به کتابخوانی می تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فضای یک میلیون و 300 هزار مترمربعی کتابخانه ها در کشور، گفت: باید از این فضاها استفاده حداکثری داشته و آنها را به باشگاه های فرهنگی و دینی مبدل کنیم.
وی با تاکید بر اینکه با تک فضایی نمی توان مخاطبان را افزایش داد، گفت: امروز سلایق مخاطبان تنوع بیشتری پیدا کرده و باید از فضاهای موجود چندمنظوره استفاده کنیم و نباید احساس تملک اختصاصی نسبت به فضاها داشته باشیم.
**هم افزایی در اخذ نظر صاحب نظران
وی هم افزایی در منابع انسانی را از دیگر ضروریات فعالیت های فرهنگی و هنری ذکر کرد و اظهار داشت: نیروی کیفی فرهنگی کم داریم و بر این اساس باید از نیروهای کیفی یکدیگر بهره برده و مبادله منابع انسانی داشته باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: باید در اخذ نظرات صاحب نظران دینی، فرهنگی و هنری هم افزایی داشته و خط های ارتباطی بین یکدیگر در این عرصه را افزایش دهیم.
**اشتغال فعالان حوزه فرهنگ و هنر یک دغدغه است
صالحی در ادامه حمایت از فعالان عرصه فرهنگ و هنر به ویژه در زمینه اشتغال را با اهمیت عنوان کرد و گفت: باید برای حمایت از این قشر برنامه ریزی داشته و از ظرفیت های خاص موجود در همه دستگاه ها برای حل این موضوع استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نیاز به یک هم افزایی درونی در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز داریم، اظهار داشت: نتیجه این اقدامات هم افزایی بیرونی خواهد بود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت های بالایی دارد که باید این ظرفیت ها تجمیع و در کنار هم قرار گیرد تا فرهنگ و هنر جایگاه قابل توجهی در کشور پیدا کند.
ضالحی در ادامه حج و زیارت را یکی دیگر از ظرفیت های بزرگ در کشور دانست و افزود: مساله زیارت مختص سازمان حج و زیارت نیست، باید همه حوزه های فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع بپردازند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: موضوعاتی نظیر اربعین از حوزه هایی است که جا دارد همه در این عرصه وارد میدان شوند. اقدامات رسانه ای در این عرصه می تواند برای همه جذاب باشد که خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این زمینه می تواند ایفای نقش داشته باشد.
وی هم افزایی در عرصه اداری و مالی و ستادی مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از دیگر حوزه هایی دانست که دستگاه ها باید به کمک یکدیگر بیابند و گفت: باید ظرفیت های اداری و مالی یکدیگر را به خدمت بگیریم.
**هم افزایی اطلاع رسانی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم افزایی دستگاه های زیرمجموعه این وزارتخانه را از دیگر نیازهای موجود دانست و گفت: هم افزایی در اطلاع رسانی و انتقال گزارش های اقدامات دینی، فرهنگی و هنری از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی و کمک گرفتن از ظرفیت های دیگر رسانه در این عرصه نیز موضوعی با اهمیت است.
1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.