استاندار البرز گفت: حوزه فرهنگ عمومی، اثرات مستقیم و شگرفی بر زندگی و حرکت و سرنوشت جامعه ما دارد، بر این اساس غفلت از چنین موضوع مهمی، خطایی بزرگ و استراتژیک است. 

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل(ره) و ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع)  در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که ظهر شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در البرز برگزار شد، با بیان اینکه این شورا عالی‌ترین شورای سیاستگذاری در تمامی شئون فرهنگی و اجتماعی است، افزود:  این اقدام هوشمندانه مدیران دلسوز عرصه فرهنگ از ظرفیت‌های بالا و والایی برخوردار است.

وی ادامه داد: این شورا می تواند با هم افزایی بین دستگاه‌ها و نهادهای استان، منشا برکات و اثرات ارزنده ای برای شهروندان باشد. 

نجفی گفت: ترکیب جامع و اثرگذار شورا و شرح وظایف و دستورکارهایی که بر اساس آئین نامه شورا به آن محول شده فرصت و امکان بزرگی را برای اصلاح و ارتقای شئون فرهنگی و اجتماعی استان فراهم کرده است. 

وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ عمومی، اثرات مستقیم و شگرفی بر زندگی و حرکت و سرنوشت جامعه ما دارد افزود: بر این اساس غفلت از چنین موضوع مهمی، خطایی بزرگ و استراتژیک است. 

استاندار البرز اضافه کرد: ضرورت دارد شورای فرهنگ عمومی استان با بهره گیری از نظرات و آراء شخصیت های فکری، متخصصان تعلیم و تربیت و آگاهان به مسایل فرهنگی، نسبت به شناسائی فرصتها و تهدیدها و نقاط قوت و ضعف موجود اقدام کند.

وی با بیان اینکه با بهره گیری از ظرفیت والای دستگاه های عضو شورا در راستای تعالی فرهنگی و اجتماعی جامعه گام برداشته شود، گفت: بکار گیری ذوق و ابتکار و بهره گیری از توانایی ها، ظرفیت ها و مهارتهای دستگاه ها در راستای کاهش ناهنجاری ها حائز اهمیت و تاثیرگذار است.

نجفی افزود: کاستی های اجتماعی و تلاش در جهت اسلامی کردن شئون مختلف جامعه و گسترش اخلاق و قانونمداری، باید با بهره گیری از نظر صاحب نظران و مسئولان و اعضای این شورا باشد و البته در این راه, تخصیص بودجه مستقل در کنار امکانات لازم، ضروری است.

این مسئول با اشاره به آمارهای ارائه شده در حوزه های مختلف عنوان کرد: آمارها از منابع موثق ملی استخراج و اعلام می شود بنابراین خدشه ای در آنها وارد نیست.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری منظم جلسات، حضور شاداب و ارائه نظرات کارشناسی شده شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: برای ارتقای ظرفیت کارشناسی طرح ها و نیز بالا بردن ضمانت اجرای مصوبات، عزمی همگانی و اهتمام کلیه اعضا را می طلبد و البته نقش دبیر و دبیرخانه پویای شورا، تعیین کننده و منشا اثر خواهد بود.

وی با اشاره به مطالبات حوزه فرهنگ و ارشاد البرز گفت: تخصیص اعتبار برای احداث ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی البرز، افزایش سهم اعتبارات فعالیت های فرهنگی فصل 5 با توجه به ظرفیت های  گسترده بالفعل و بالقوه استان و کلانشهر بودن کرج و افزایش جمعیت روزافزون به علت مهاجرپذیری استان از اهم امور محسوب می شود.

نجفی در ادامه افزود: حمایت از تولید و خرید آثار هنری و فرهنگی با توجه  به ظرفیت های استان، پیگیری تکمیل شهرک سینمایی هشتگرد به عنوان قطب  سینمای خاورمیانه مطالبه اهالی فرهنگ و مردم البرز است که ضرورت دارد در هیات دولت مطرح و پیگیری شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.